mandag 16. september 2013

Naturen - verdens beste batterilader!!

Det er bare å innse det, høsten er her....
Uken startet med besøk hos tannlegen, posten, skomakeren, blomsterbutikken og matbutikken. Klokken var bare så vidt passert 10 da alle mine gjøremål var unnagjort, og jeg satt og koste meg med min nye bok Før jeg forlater deg av Alexandra Bockfeldt.
I denne er der noen flotte beskrivelser av en lat elv som svinger seg bortover, dypt i de afrikanske skoger, og jeg fikk et desperat behov for "havblikk".
Lunch, te, sitteunderlag, fotoapparat og selvfølgelig bok ble pakket og jeg strøk på dør, kjørte de 7 minuttene som skal til for å nå sjøen, og tok meg frem til Våganeset.
Stien ned til friluftsområdet med glimt av sjø i det fjerne 
Heldigvis var jeg den eneste med dette behovet denne morgenen, for jeg fikk friluftsområdet helt for meg selv. Rent og pent er det alltid her, men siden det var full flo da jeg kom, føltes alt ekstra rent og ordentlig.
Jeg vaglet meg ned på mitt hjemmetovete sitteunderlag og forsvant inn i boken. Det var ikke før stillheten ble brutt av to Sognebåter som suste forbi uti fjorden, det gikk opp for meg hvor stille det var. Jeg dukket ned i boken igjen, og må ha lest ganske intenst, for jeg kvapp til da bølgene fra båtene noen minutter senere slo opp mot beina mine. Etter den kraftige vinden i går kveld, som slang rundt på solstoler og alt annet løst, var det merkverdig stille i dag. Ikke et vindpust på trærne, bare litt klukking fra sjøen, og ett og annet vak, så nært og høylytt at jeg trodde det var noen bak meg som kastet stein.
Jeg satt en god stund å leste, drakk te og spiste matpakken min. Vannet sank, og lydene forandret seg etterhvert som tangen begynte å henge. For en vidunderlig måte å starte uken på.

Har du en sånn batterilader du kan koble deg på? 




Stranden er ikke stor, men knausene gir mange flotte steder å gjemme seg vekk i

5 kommentarer:

  1. Hei...
    Du er flink som kan rive deg løs og finne roen.
    p

    SvarSlett
  2. Så herlig å komme seg ut i naturen på den måten,tror ikke jeg har vært på Våganeset,det må være år og dag siden i så fall. Men jeg bor på andre siden av byn også da.Den boken er jeg spent på, jeg fikk den tilsendt her om dagen jeg også!

    SvarSlett
  3. Det er ingenting som slår noen timer ute med ei bok! Av og til kommer jeg ikke lenger enn opp på taket på setra, men det er faktisk en flott plass: torvtak, vakker utsikt, kort vei til tekjelen og minimalt med tid går bort til transport ;o)

    SvarSlett
  4. Naturen er definitivt en av mine bestevenner! Her finner jeg overskudd, glede, fred og passelig dose med lykke. I tillegg er den gratis å benytte seg av :)

    SvarSlett