mandag 29. april 2013

Leste du Elsebeth Egholm`s "Skulte feil og mangler"?

I dag kjørte TV 2 i gang sin nye serie som er basert på Elsebeth Egholms krimserie.
Den første boken som kom ut på norsk, het Skjulte feil og mangler, og jeg trodde dette skulle være den første boken i krimserien.
Det var det ikke. Først kommer Personskade, så Selvrisiko og så, som episode tre har vi Skjulte feil og mangler. Sånn kan det gå.
Serien er delt i avsnitt med to timeslange deler, som sendes på rappen med reklamepause i mellom. Altså to filmer pr. bok. Ikke verst det. Siden det ikke har kommet ut flere bøker på norsk ennå, så tror jeg ikke Schibsted klarer å publisere bøker før filmen går på tv. Litt synd det da, at vi ikke får lest før vi ser det på tv.
Iben Hjejle som Dicte Svendsen         Foto lånt av: Per Arnesen 
Disse første episodene ga i alle fall nok av mersmak. Iben Hjejle gjør en kjempejobb som Dicte Svendsen, og hun har fått med seg flere skuespillere som virkelig holder mål. De skildrer den danske folkesjæla på en prikk, med hang til øl og løssluppent liv, og et heller unorsk kvinnesyn. Mye humor og mye spenning, så mandagene fremover er herved satt av til litt tv-underholdning.

Så du episoden i går?

3 kommentarer:

  1. Joda, Tine!
    Alle bøkene er gitt ut på norsk tidligere! Forlaget gav de ut som del av pocket-serien "Nordisk krim" for noen år sida, men er ikke i salg lenger, etter det jeg forstår.. (Solgt i kiosk og dagligvare, med begrensa salgsperiode, a´la andre serier som går for å være billig, både på den ene og andre måten!)
    Hadde fått med meg at det skulle sendes, men hadde glemt det da kvelden kom.. Ja, ja... kanskje det kommer en reprise?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så det, da jeg sjekket Schibsteds side i dag at de var på norsk i en gammel pocketutgave. Takk for at du ga beskjed. Tror jeg holder meg til filmene, for episoden i går var artig underholdning :)

      Slett