tirsdag 12. mai 2015

Bloggpause og maiferie med tur til Tsjekkia, Polen, Slovakia og Ungarn

Vår i Oslo forrige helg
Lesingen går sin gang i det samme tempo som før, jeg skriver om bøkene etterhvert, også det på samme måte. Jeg har registrert at jeg leser færre blogger enn før, og det er færre som kommenterer hos meg. Dette gjelder ikke bare meg, for på bloggrollen min er det betydelig mindre rotasjon. Hva er dette? Har bokbloggerne tatt sommerferie allerede?

Kontakten jeg har fått med bokbloggere over hele landet har gjort lesing og blogging til mer enn en hobby. Det har blitt en sosial greie som har sin plass i livet mitt. For første gang på lenge lar jeg pc`en stå igjen hjemme når jeg drar på tur. Trenger å sette strek for forventninger om besøk og kommentarer. Når jeg kommer hjem fra tur blir det andre boller.... har du hørt den før?

Sånn ser rundturen vår ut: 5 overnattinger - 18,5 timers kjøring


Grytidlig i morgen flyr vi til Praha for å ta oss en liten kjøretur. Målet var å samle oss tre nasjonstopper, men på den høyeste på 2500 moh. viser seg å være for mye snø. Kanskje det blir en dag i Auschwitz eller i Krakow, alt etter hva vi er i humør til når vi passerer.
Praha og Budapest har vi besøkt før, så nå stopper vi kanskje i Bratislava og muligens Eger, en liten by vi har fått anbefalt. Fra før har vi 14 nasjonstopper i samlingen, så det skal bli kjekt med to eller tre til. Det er bare første stopp Janske Lazne vi har booket hotell, turen videre går mer på lykke og fromme enn vi er vant med.

Høyeste toppen i Tsjekkia er Snezka på 1603 moh
Høyeste toppen i Polen er Rysy på 2499 moh
Høyeste toppen i Ungarn er Kekes på 1014

Vil ønske alle som er innom en riktig fin 17 mai :)

12 kommentarer:

  1. Høyres ut som det fort kan bli ein interessant reise - god tur, Tine!

    Forøvrig har ikkje bloggen min tatt sommerferie, men når ein er så "lur" at ein har seks (!) påbegynte bøker så går det tregt framover. I framtiden skal eg halda meg til tre stk - lykke til til meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til med fremtidige forbedringer. Jeg er en mester til å si "når bare" og "fra mandag av..." håper du er flinkere med forsettene dine enn meg :)
      Veldig kjekt å høre fra deg, godt å se at det er liv der ute :)

      Slett
  2. Deilig ferie, helt etter mitt hjerte! Kos dere masse! MASSE!

    Selv har jeg ikke lest en eneste bok i hele mai. Har fått fullstendig slektsgranskingsdilla og all tid tidligere brukt til lesing og blogging går nå til dypdykk i arkiv og nedskriving av historier. Utrolig fascinerende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Ellikken, det skal bli godt med en tur, selv om temperaturen ikke er der jeg gjerne skulle hatt den.
      Kjekt å høre hva du fyller tiden med, skjønner at slektsgransking kan bli en "obsession" akkurat som lesing og blogging. Det viktigste er at vi fyller fritiden med det vi har lyst til.

      Slett
  3. God tur til deg Tine - blir sikkert en flott tur :)

    Jeg tar med meg noen bøker og reiser på landet i morgen - krysser fingrene for sol på terrassen.

    SvarSlett
    Svar
    1. I morgen allerede? Så bra da, blir det 17-mai på øyen eller? Vi tar med et flagg, men vi aner ikke hvor vi er den dagen :) God lesning i solveggen!

      Slett
  4. For en spennende reise du skal ut på. Håper på reiseinnlegg med bilder når du kommer hjem.:) Har vært lite blogginnlegg på meg også i det siste, men leser når jeg har tid og samler mer i felles innlegg nå og da. Ønsker deg en flotters ferie.:) Ps-- og om du ikke har med laptop, så kan jo mobilen sende bilder..;)

    SvarSlett
  5. God tur! Det virkar som om de har ein god plan for reisa.

    Eg les like mykje og ofte som tidlegare, men merkar at eg er mindre aktiv når det gjeld eiga blogging og - særleg - når det gjeld å lesa og kommentera på andre bloggar. Det må berre vera slik, tenkjer eg; våren må nytast og nyttast til andre aktivitetar.

    SvarSlett
  6. Så spennende!! Kos dere fra øverst til nederst, innerst til ytterst!

    SvarSlett
  7. Wow, for en flott ferie som venter deg! Gleder meg til å se hvordan du har hatt det (håper det kommer et blogginnlegg eller to). Jeg leser også like mye, og har bedre bloggelyst enn på lenge, men dagene er litt for fulle for tia. Skulle vært mye flinkere til å kommentere, men jeg satser på at det bedrer seg det også. Goooood ferie :)

    SvarSlett
  8. God tur Tine, det virker som en spennende tur du skal på. Håper det kommer et "reisebrev" etterhvert :)

    Bloggen min har heller ikke tatt ferie, men jeg blogger mest om bøker jeg leser. Håper snart jeg kan blogge om strikking også, må bare få ånden over meg først :)

    SvarSlett
  9. Det har blitt lite lesing og blogging på meg i det siste. Mye som skjer om dagen. Høres ut som en spennende tur du skal på. Kos deg masse. Ser frem til bloggingen etter turen :)

    SvarSlett