tirsdag 4. desember 2012

Luke nr. 4 i aktivitetskalenderen er åpnet - Storsåta x 12 er i box!

Siden jeg hadde fri fra jobb i dag, sto gemalen helt fri til å fylle adventskalenderen med det han ville. Heldigvis kjenner han meg godt å vet hva jeg trenger.
Dagens "gave" var tur til valgfri topp, og to mini sjokolader. Yippi!
Et av nyttårsforsettene for inneværende år var å komme meg på Storsåta en gang pr. måned. Desember gjenstod så derfor la jeg turen dit. På fredag lavet snøen ned, og siden det har holdt seg kaldt siden da, er det fremdeles snø ute.
Stien opp til Storsåta var litt isete, men med brodder gikk det fint. Til ca. halvveis hadde det gått folk sånn at det var en tydelig sti, men siste bit opp mot toppen var det bare et par tilfeldige tråkk å følge. Med knall blå himmel, nesten vindstille og med fjellet helt for meg selv, var dette virkelig en vitamininnsprøytning.
Fra Storsåta ser en Høgstefjellet og Veten (og nye IKEA hvis en ser godt etter)
Gode brodder og gamasjer var et must for å komme seg til topps i dag
Ikke hverdagskost i Bergen dette her 
...og ikke dette her heller

3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder, Tine! Jeg har vært på Storsåta en gang, og vil tilbake. Får ønske meg en sånn tur til jul;)

    SvarSlett
  2. Jeg skal opp i ettermiddag og "legge" noen flere spor :-)

    /Frode

    SvarSlett
  3. Misunner deg turen i dette flotte været - sjølv om det godt kunne vore eit par grader varmare...:) Ser ut som ein flott tur - og lurt å setje seg sånne turmål iblant - det gjev eit lite spark til faktisk å få det gjort :). Eg må kanskje finne nokre slike for 2013!

    SvarSlett