søndag 12. september 2010

Kommunetoppraid i Rogaland

Ivrig og motivert etter WWV treff forrige helg, heiv vi oss avgårde sørover denne helgen. Dette ble bestemt når Frode var på jobb fredag og jeg påtok meg oppgaven med å pakke i bilen til han kom hjem. Siden vi måtte forsere fredagsrushet forbi Lagunen og være på fergekaien på Krokeide til kl 17, så gikk planleggingen litt fort for seg.
Første tur ble en av de få Hordalandtoppene vi hadde igjen, altså Austevoll.
For å komme til startpunkt for bestigning av Loddo 243 moh. kjører du fra Hufthamar og i rundkjøringen etter Storebø kjører du til høyre inn på vei 546. Kjør nøyaktig 4,3 km. slipp gassen og ta av til venstre midt i en krapp sving. Her finner du parkeringsplass og stistart
(velg den til høyre).
Det var en godt brukt sti opp til toppen, bred og tør og passe bratt. Vi brukte 30 min. opp og 20 ned igjen. Flott utkikstårn på toppen.
Raserpakkingen min medførte at jeg tok med noen gamle fjellsko til Frode uten såler, men han tok det med et smil. Det skulle vise seg at alle turene resten av helgen måtte tas i sjøstøvler alikevel.
Turen går videre med ferge til Sandvikvåg og kl. 21:10 ankommer vi Langenuen Camping hvor vi leide en liten hytte for kl. 360,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar