søndag 27. desember 2009

3. juledag og vi finner roen igjen

Jeg er utrolig heldig! Som har muligheten til å omringe meg med familie og venner sånn som jeg kan. Håper fler tar seg en "timeout" og tenker over hvor heldige vi er som bor i verdens beste land og verdens beste by, tør jeg påstå! Susanne er på kino, og gutta boys er reist til Snåsa for noen dager, så her er det rolig. Fant fram en gammel Eric Clapton, fyrte godt i ovnen og nyter mitt nyryddete hus. Har tatt inni kjøkkenskapene i dag, og fått luket ut et par kasser til Fretex.
Jeg har vært i badekaret og prøvd et par av mine nyervervede spa godbiter. Sondre kjøpte en vidunderlig saltskrubb som det kan bli lett å bli avhengig av. Vi har fått "drømmeduken" til jul, så jeg klarte ikke vente med å rydde vekk litt jul i et hjørne av stuen. Frode har fått opphøyet status til "Drømmemannen" etter årets julegave, Londontur. Så 13-16 mai, er det avgårde til "Mine gleders by" igjen. Må selvfølgelig repetere Richard Herrmann`s bok med samme tittel før jeg reiser. Også fant jeg mange godbiter i Tor Åge Bringsværd sin bok "London", som må finleses igjen. Siden jeg begynner å bli lommekjent i denne vidunderlige by, og er der en gang i året, så må jeg ha et "tema" for turen. Ikke helt bestemt meg ennå, men oppsøker nok noen gjengangere, og så ramler det nok inn nye innspill i de månedene jeg har, til å glede meg. Royal Operahouse i Covent Garden hvor jeg opplevde min første opera, har både Aida og La Traviata på programmet når jeg er der. Får være om meg når de legger ut billetter for salg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar