mandag 16. november 2009

Gratulerer med 90 års dagen farmor!!

Tenk å bli 90 år!! Hun er sprek også, hører og ser, og går uten stokk. Jeg er veldig glad i farmoren min, og besøker henne hver uke. Hver gang har vi herlige samtaler, om alt mulig. Hun har fortalt mye om hvordan det var å være ungdom under krigen i Bergen. Spesielt den store eksplosjonen 20 april 1944 snakker vi ofte om, og den skal hun få en bok om av Susanne, Erlend og Silje. Jeg er glad jeg ligner på henne, så kanskje jeg er så sprek når jeg runder 90. Hun er faktisk så sprek at jeg kan ta henne med på teater i desember, og se det erke-Bergenske stykket Jan Herwitz.
Dagen skal feires på et gammelt folkebad i Sandviken,
Dr. Wiesener, som er bygget om til pub for lenge siden. Farmor bodde i Baglergaten i sin ungdom, i en liten leilighet uten bad, så dette badet vi skal feire jubilanten på i dag, var det nærmeste stedet for å få seg en dusj den gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar