lørdag 17. oktober 2009

Lørdags-tur på byfjellene

Bra vi har mange fjell og velge i. I dag sendte vi Frode avgårde til Las Vegas, før vi kjørte ned til Montana og parkerte der. Planen var å skaffe oss 3 Trimtoppkoder til samlingen til Sondre.
På vei til Landåsfjellet passerte vi Baunehytten som lå fint til ved et vann.

Vi fant fram kartet og fant da veien til Landåsfjellet for første Trimtoppkode. Den neste var på Hauggjelsvarden, og da måtte vi litt tilbake før vi svingte mot Turnerhytten. Denne var åpen i dag så Sondre fikk seg en velfortjent pannekake, før vi gikk videre. Litt vassing utenom stien ble det i dag. Vi kom på feil sti, men møtte kjentfolk som pekte ut retningen for oss, så det ordnet seg.

Fra Hauggjelsvarden tilbake til Turnerhytten fant vi den rette stien, så da gikk det fint. Vel fremme til Ulriken fant vi ikke Trimtopp koden. Det viste seg at den var plassert på selve toppen som er 1,5 km fra det vi kaller Ulriken. Får ta turen igjen og sjekke hva koden er. En nydelig dag var det i alle fall. Litt gøy å gå tur med kart uten Frode, men Sondre og jeg styrte etter høyspenter, vann og hytter så det gikk over all forventning. Turen tok 6 timer før vi var tilbake i bilen, men med masse småpauser og rolig skravletempo. I sånt vær var det ikke noe å skynte seg hjem etter.

1. Så spreke dere er, selv om det selvsagt er enklest i pent vær. Er ikke toppen av Ulriken der vi topptrim-klippet i fjor da?

2. Hjernen hadde begynt nedlukkingen, kom ikke på at det måtte jo være der, før jeg kom hjem. Hadde ikke orket å gå tilbake 1,5 km. var skikkelig sliten etter mye vassing i mose og lyng