onsdag 25. mars 2009

Hjelp - jeg drukner i bra lesestoff!!

Etter Londonturen ble biblioteket utvidet med et par. Siden jeg allerede hadde litt på lur etter Mammut, har jeg nå bunkret godt opp. Jeg er ivrig på biblioteket og bestiller bøker for henting. Som oftest er det lang ventetid, og bøkene har komt sånn phø om phø, men nå har jeg plutselig 4 stykker. I går leste jeg de første 100 sidene av Vidar Sundstøl sin Drømmenes land. Han fikk Rivertonprisen for beste kriminallitterære verk 2008 for denne boken. Juryen sa at boken var "intenst spennende» samt dvelende og troverdig". - vel,,, etter 100 sider kan jeg si meg enig med det med spennende, men der er beskrivelser som på meg virker lite troverdig, men jeg kjenner ikke Amerika så godt, så det er mulig at det er sånn "over there". Det slo meg når jeg leste at jeg ikke har lest mange bøker med handling i Amerika....
Den andre boken jeg leser er Denise Mina`s "Til siste åndedrag", dette er også krim og den er veldig spennende. Jeg så først etterpå at det er bok nr. 3 i en serie om journalisten Paddy Meehan. Jeg får lese "Blodåkeren" og "Dødtid" etterpå. - men det må bli først etter jeg har gjort ferdig siste oppgave for dette semesteret på Medisinfagskolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar