fredag 23. mai 2014

Mari og Magnus hos bestemor - ny bok i den skjønne serien

Serien om Mari og Magnus er skrevet av Ruth Lillegraven og illustrert av Inger Landsem. Denne til nå siste boken som kom ut i år er bok nummer fire i serien. Jeg forelsket meg helt i Mari og Magnus når de fikk katt, og gledet meg storveis til å lese denne nye boken.

I denne boken er de sjarmerende barna på liggebesøk hos bestemor for første gang. Alle barn synes kanskje det er litt spennende å sove borte for første gang, så dette er noe de kan relatere til. Bestemor bor på en gård og har noen små lam som mates med flaske.
I boken tøyses det med rim og regler og barna både aker og baker når de er hos bestemor.
Selvfølgelig ender alt godt, selv om Mari våkner om natten og er litt redd.




Igjen en skjønn bok som gikk rett hjem hos gullungene mine i barnehagen. Både de på 3 og de som fyller 6 satt som fjetret da jeg leste om Mari og Magnus før jeg tok helg i dag. Den passer like godt som koselesing for to barn som felleslesing i samlingsstunden.

Boken har Samlaget forlag vært så grei å sende til meg, men det jeg sier om boken er allikevel min frie tanke.

2 kommentarer:

  1. Jeg har blitt litt nysgjerrig på Lillegraven sine bøker, også disse men enn så lenge skal de få ligge trygt i bokhandelen, det blir en stund til jeg plukker om en barnebok igjen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skal du kjøpe en barnebok sånn bare for at den er fin, så blir det ikke denne. Dette er forbruksvare, og den blir nok lest daglig frem til sommerferien (men så har jeg jo 18 barn å lese for da)

      Slett