onsdag 1. april 2015

Oppsummering for lesemåneden mars

Påskeidyll på Snåsavannet 
Mars har vært en lang måned men allikevel har jeg lest færre bøker enn i korte februar. Håper det betyr at jeg har gjort mer nytte for meg, og kanskje vært mer på trening :) Sånn ser i alle fall listen ut, har du lest noen av de samme bøkene som meg? Eller kanskje vi har helt forskjellig "terningkast" på noen bøker?

Dette har jeg lest i mars:
  1. Christoffer Carlsson - Den usynlige mannen fra Salem - 5
  2. Marite Carranza - Baobabtreets frukt - 6
  3. Karin B. Holmqvist - Steinhimmelen - 3
  4. Linda Olsson - I skumringen synger svarttrosten - 6
  5. Laline Paull - Biene - 3
  6. S.K. Tramayne - Istvillingene - 5
  7. Jo Nesbø - Blod på snø - 5
  8. Edvard Hoem - Jordmor på jorda - 5
  9. Ketil Bjørnstad - Veien til Mozart - 6
  10. Robert Willson - Dere finner meg aldri - 5
  11. Ingar Johnsrud - Wienerbrorskapet - 5
  12. Josh Malerman - Lukk øynene - 6
  13. Adriana Lisboa - Snø fra Brasil - 5
  14. Ann Cleeves - Havnen - 4
  15. Marit Kaldhol - Zweet - 6
  16. Helle Helle - Hvis du vil - 4
  17. Edvard Hoem - Heimlandet. Barndom - 5
Gode bøker: 13 stykker som jeg er strålende fornøyd med
Dritt bøker: 2 stykk, hvorav en forfatter som ikke skal leses av meg mer
Beste grøsser: Endelig fant jeg en bok som skremte vannet av meg! 
Nedtur i forhold til forventningene: Ann Cleeves var ikke så spennende
Innfridde høye forventninger: Ketil Bjørnstad
Den som gjorde mest inntrykk: Baobabtreets frukt - les den!

Kulturelle ting denne måneden:
Var på premieren av Anne Pedersdotter

Fugletribunalet hadde premiere samme dag, og etter å ha lest diverse euforiske uttalelser fra bokbloggere som var på premieren, kjøpte jeg billetter til forestillingen 2 mai. Hotell og flybilletter er også fixet, så nå gleder jeg meg stort til en hovedstadstur med min kjære mamma.

Linda Olsson besøkte Litteraturhuset og fortalte om boken sin
Lørdagskafè på DnS med Anne Pedersdotter som tema
Lansering av Jo Nesbøs nye bokprosjekt - Blod på snø


Ønsker alle en riktig fin påske, og en herlig april. 
Pass deg for spøkefugler i dag! 

6 kommentarer:

  1. Litt av en liste! - Lest bare en på den listen jeg.

    SvarSlett
  2. For en lesemessig opptur hele måneden! Heldighest!

    SvarSlett
  3. Ser ut som du som du har hatt en flott lesemåned. Ser flere bøker jeg kan tenke meg å lese. Istvillingene har jeg liggende, og håper å få begynt på i påsken

    SvarSlett
  4. Du har virkelig fått lest en hel del! Jeg gleder meg til I skumringen synger svarttrosten, som ligger hjemme. Og Jordmor på jorda og Slåttekar i himmelen som jeg har lånt på biblioteket. Håper du får en flott påske, Tine!

    SvarSlett
  5. Jeg har lest to av dine (Winerbrorskapet og Lukk øynene), og så avbrøt jeg Steinhimmelen.
    Lukk øynene- enig i vurderingen din. Winerbrorskapet fikk fire av meg på bokelskere.no. For mye utbroderende vold etter min mening. Ha en flotters påske videre ..Tine.:)

    SvarSlett
  6. Flott oppsummering, syns jammen du har rukket å lese mange bøker i måneden som gikk :) Når jeg ser etter har vi ikke lest de samme bøkene, men jeg har fått mange gode lesetips hos deg - som vanlig ;) Håper du har fine påskedager, klem fra Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvarSlett