fredag 12. desember 2008

Klar for helg

Dagen i går ble preget av at Sondre falt på isen på skolen og slo seg stygt i ansiktet. Jeg var ute å saltet og strødde og ventet på ham, men SFO ville ikke sende ham hjem uten følge, og de ringte rundt og fant meg ikke. Det endte bra og Sondre kom seg på Balluba. I dag er det fotballtrening, og i kalenderen sto det at han skal få servert is og badeskum i badekaret etter trening. Ikke mer som skal til... Jeg satte i gang med å strikke (igjen) i morres, og er litt ivrig på det, men hvis det er skyfritt så skal jeg ta med meg sitteunderlag og te og bestige Oksen. Fullmånen i dag må nytes, hvis skyene tillater det. Håper bare jeg kommer meg opp og ned uten å slå meg gul og blå. Planen ble justert etter at Sondre kom med en sterk advarsel, de hadde vært der i dag med klassen og det var kjææææææææmpe glatt. Men hvilken idyll fra sofakroken lell? Levende lys, bål på peisen, Vamp på spilleren, gutta på fotball, og fullmånen som skinte rett inn på meg. Ohhh lykke. Bakte en Firkløverkake og klarte å lokke Hildegunn og Magnar til et lite besøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar