- Så lenge himmelen er over jorda av Levi Henriksen
- Dødt løp av Kurt Aust
- Luridiumstyven av Bobbie Peers (9-12)
- Fordi jeg elsker deg av Helene Uri fra 13 år
- Meto av Yves Grevet 14+
- Spring så fort du kan av Sofia Nordin
- Slipp hold av Heidi Sævareid fra 16 år
- Forfulgt i London av Ingeborg Dybvig (9-12)
- Det er heldigvis ingen som trenger meg av Liv Marit Weberg
- Bouvetøya 2052 av Lars Mæhle
- Ord på S av Guro Hoftun Gjerstad
- Fuck verden av Monika Steinholm
- Zweet av Marit Kaldhol
- Will Grayson, Will Grayson av John Green
- Spiongutten av Margi Preus
- Gråt, baby av Kari Saanum
- Skatten fra Miklagard av Tom Egeland
- Rødt som blod av Salla Simukka
- Ett sekund om gangen av Sofia Nordin
- Pappa er et postkort av Ida Løkås
- Vaffelhjarte av Maria Parr (egentlig en barne bok)
- Lilleskogen av Jesper Halle (et skuespill)
- Noah rømmer hjemmefra av John Boyne
- Battle av Maja Lunde
- Papirbyer av John Green
- Heldigvis hadde jeg melka av Neil Gaiman (barn)
- De som ikke finnes av Simon Stranger
- Faen ta skjebnen av John Green
Fjellturer og ferieturer
Ungdom
Jeg har begynt å få smaken på ungdomsbøker. De har ofte et flott språk og kan være vel så medrivende og spennende å lese som en roman beregnet på voksne. Her skal jeg prøve å samle omtalene jeg skriver om disse bøkene :)
Abonner på:
Innlegg (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar