lørdag 21. mai 2016

Vakre Bergen......

Den nydelige hagen foran Lepramusèet
Forrige helg var det løp opp Løvstakken, hvor rekordmange deltok. Selv var vi i Lærdal og føk opp Storehaugen, så i dag var det gøy å være med på sidelinjen når bergenserne skulle forte seg FløyenOpp. Jeg var som alltid ute i god tid, og fikk anledning til å fotografere den vakre byen vår, før løperne satte igang.

Før jeg gikk hjemmefra i dag fikk jeg greie på at noe kunstnerisk hadde foregått i Kong Oscarsgate. Heldigvis var C215 sitt verk lettere å lokalisere enn de forrige gatekunstverkene jeg har leitet etter. Bare et lite obs: se høyt opp når du kommer til den indiske restauranten! Jeg presterte å gå rett forbi, men ikke så galt at det ikke er godt for noe, da fikk jeg også sett det vakre treet foran Lepramuseet.

Blodfersk streetart i Kong Oscarsgate 
Bergen bugner av blomster
Dette treet på vei opp til Fjellveien, tar jeg bilde av hvert år :)
Statsraad Lemkuhl 
Ingen bilder fra løpet denne gangen, det er grenser for hvor mange bilder av svette løpere som får plass i en litteratur og kulturblogg :)  - god helg alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar