søndag 18. mai 2014

Lysøen rundt 2014 gikk av stabelen i dag

Ole Bulls hus ligger idyllisk til ved vannkanten, bildet er tatt fra stien som går i skogen over
Pappa i fullt firsprang opp tårnet
Lysøen rundt er et årlig arrangement som ble arrangert i dag for 21. gang. Det finner sted på Ole Bulls lille øy i utkanten av Bergen. Dette er en familiegreie hvor både småfolk og de som er skral til beins kan delta. Etter en aktiv 17 mai var det hardt å komme seg tidlig opp, men glad var vi for det for køene for å komme seg med båten øker kraftig utover dagen.
Med meg på denne turen var mann og barn, mor og far, søster, svoger og to skjønne nieser. Sammen pønsket vi ut svarene på de 8 spørsmålene som vi måtte spore opp rundt rundløypen på øyen. Kryssingen på kortet gikk litt på høgg og belegg, men de to eldste barna fikk 7 av 8 rette. Heldigvis fikk alle pins, før vi mett på is og frisk luft tøffet godt fornøyd tilbake med båten.
Vi tenker så det knaker, hva kan det rette svaret være??

Et flott skilt viser vei mot "Grotten" - som er så liten at alle gikk forbi
Fire glade sprekinger på vei gjennom skogen 
Søskenbarn løser gåter sammen, det måtte jo bli bra

6 kommentarer:

  1. For en sprek 18.mai utflukt! Lysøen ser vakker ut. Var det mulig å gå inn? Håper å få tatt meg en tur ut dit i løpet av Festspillene. Må ha vært ekstra morsomt å reise sammen med stor familie. Ha en fin søndag videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi hadde en fantastisk dag i dag. Det var mulig å gå inn men været var så fint, at vi ville ha det til gode. Ha god tid når du skal utover, så du får tid til å gå rundt øyen, det er utrolig vakkert der.

      Slett
  2. Vel overstått 17.mai feiring! For noen sprekinger dere er og det ser ut som dere har hatt en fin dag i finværet. Ha en fin kveld, Tine:-)

    Hilsen Beathe

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Beathe, håper din nye frihet fra bloggen har gjort at du har fått gjøre noe kjekt i dag :) Savner deg...

      Slett
    2. Jeg også savner...
      Men jeg gjorde akkurat det samme med tur-og fjas-bloggen min for ei stund sida... Det er noe med at et er ei tid for alt...
      Uansett: jeg koser meg stort med tur-innleggene dine, Tine! Spesielt morsomt nå på våren, når det er så store forskjeller på hvor langt/ kort våren har kommet her i landet vårt ;o)

      Er forresten spent på om "Leserne i Broken Wheel.." faller i smak?

      Slett
    3. Ja, det er et langstrakt land vi bor i, så her sør kommer nok sommeren litt raskere. Vi skal til Snåsa om to uker, så da får jeg se hvor langt alt har kommet der. Har begynt på Leserne i Broken Wheel i dag, og er allerede begeistret.

      Slett