lørdag 31. mai 2014

Her kommer min oppsummering for mai måned

Plutselig var mai måned over og jeg er klar med en liten oppsummering. 22 bøker er i overkant, men det er et par barnebøker her, og selv om jeg har lest dem flere ganger, så tar de jo ikke så lang tid å lese. Jeg har lest 3 bøker som kvalifiserer til Bokbloggerprisen, 2 bøker fra 1001 bøker du må lese før du dør, hvorav en på engelsk, enda en av mine utfordringer. Jeg har også lest dikt (på nynorsk) og det er jeg veldig fornøyd med.
Første og siste bok i måneden fikk en 6`er, ellers har jeg terningkast fra nesten alle sidene på terningen denne gangen.


Dette har jeg lest i mai:
  1. Kristina Ohlsson - Papirgutten - 6
  2. Jesse Blackadder - Kanten av isødet - 4
  3. Knut Hamsun - På gjengrodde stier - 3
  4. Jørgen Brekke - Doktor Fredrikis kabinett - 5
  5. Lena Andersson - Rettsstridig forføyning - 4
  6. Jorun Thørring - Glassdukkene - 5
  7. Jon Ewo - Vil den virkelige William... - 4
  8. Jorun Thørring - Ildens øye - 5
  9. Michelle Cohen Corasanti - Mandeltreet - 5
  10. Ruth Lillegraven - URD - 4
  11. Michael Hjorth - Dødens disippel - 5
  12. Katarina Bivald - Leserne i Broken Wheel anbefaler - 4
  13. Ruth Lillegraven - Mari og Magnus hos bestemor - 4
  14. Stella Gurney - Snøhvit - 4
  15. Sara Stridsberg - Medealand - 2
  16. Hjort & Rosenfeldt - Fjellgraven - 5
  17. Albert Camus - Pesten - 5
  18. Truman Capote - Breakfast at Tiffanys - 4
  19. Roy Jacobsen - De usynlige - 5
  20. Bjørn F. Rørvik - Bukkene Bruse vender tilbake - 5
  21. Lucy Clarke - Du elsket alltid havet - 3
  22. Birger Emanuelsen - Fra jorden roper blodet - 6
Fjellgraven er jeg nesten ferdig med, så jeg slenger den med her, og de omtalene som mangler kommer ganske snart. 


Nå gleder jeg meg til å lese alle oppsummeringene 
som dukker opp nå i månedsskiftet. 
Har vi lest noen av de 
samme bøkene?


Gleden var stor når vi så den nye Starbucks`en på Værnes

10 kommentarer:

  1. Herlig å se deg rålese på Værnes.:) Jeg har lest Jorun Thørring sbøker, URD og De usynlige. Fortsatt god leselyst til deg.:) Og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi satt på flyet å gremmet oss over 1,5 time med venting på toget, så jubelen sto i taket da jeg så Starbucks. Ser du har lest noen av favorittene mine denne måneden :) Gleder meg til å lese din oppsummering.

      Slett
  2. For en herlig oppsummering! Jammen har du klart over mye i mai. Tror det ble åtte stk på meg, og det er jeg superfornøyd med :) Nå spekulerer jeg litt på å lese bøker fra "1001"-listen, og det er det du som har inspirert meg til. Til uken blir det nok en tur på biblioteket for å få tak i boken som ligger øverst på listen - spennende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at maset mitt har inspirert deg til å ta frem 1001 igjen, og det før jeg har lagt ut innlegget mitt om boken med min liste over hvilke bøker jeg har lest fra boken. Nå er jeg spent på hvilken bok du velger deg fra ønskelisten :)

      Slett
  3. Skjønner ikke hvordan du får tid til å lese 22 bøker. Helt imponerende. av disse har jeg bare lest de usynlige

    SvarSlett
  4. Det ble bare åtte bøker på meg i mai. Temmelig flaut siden jeg egentlig har all verdens tid til å lese:-) Fin oppsummering!

    SvarSlett
  5. Det ble bare åtte bøker på meg i mai. Temmelig flaut med tanke på at jeg egentlig har all verdens tid til å lese. Jeg må se til og ta meg sammen. Fin oppsummering:-)

    SvarSlett
  6. ps: Det ble to forskjellige kommentarer på meg fordi da jeg skulle publisere det første så oppsto det en teknisk problem og trodde jeg måtte skrive igjen. Beklager:)

    SvarSlett
  7. Du er bare et råskinn når det gjelder å lese bøker! Tar av meg hatten og bøyer meg både i støvet og i hatten og alt som er! Har lest tre av "dine", Urd,Du elsket alltid havet og De usynlige og av de var det vel bare det at jeg elsket havet mer enn deg. Ellers var vi vel enige i de to andre. Ønsker deg en fin lesemåned i juni, Tine:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det går unna :) Tror jeg hadde store forventninger til Du elsket alltid havet, og derfor ble det en liten nedtur. Det er jo en koselig bok da, for all del, men etter De usynlige som jeg syntes var fantastisk, ble dette noe helt annet :)

      Slett