tirsdag 29. april 2014

Boken på vent - på tide med lydbøker


Tirsdag igjen, og Beathe inviterer til Boken på vent. Da er det fritt frem for alle å skrive litt om en bok du har gledet deg til, men som du av forskjellige grunner ikke har lest ennå.
Gå gjerne inn på Beathes blogg i løpet av dagen, da kan du plukke opp mange fine lesetips. 
Ønsker alle en strålende fin tirsdag!


Sommer + sol = Lydbøker  - Det er så deilig å smøre seg med solkrem, sette øretelefonene på plass for så å lene seg bakover og nyte livet. Jeg ville ha noe nytt på øret, og sjekket med Lydbokforlaget hva de har på gang for våren.

17 juni kommer Jorun Thørrings Mørketid ut på lydfil. Dette er tredje bok i en serie jeg ikke har lest, så det gir meg litt tid til å lese de to første bøkene i serien om førstebetjent Aslak Eira.

Glassdukkene 
Ildens øye
Mørketid



Hjorth & Rosenfeldt kom også ut med tredje bok i en serie. Fjellgraven kom ut 31 mars så den trenger jeg egentlig ikke vente på, men siden jeg kun har lest den første boken, må jeg lese nummer to før jeg hører denne her. Den første fikk en sterk 5`er av meg.

Mannen som ikke var morder
Dødens disippel
Fjellgraven


5 mai kommer også Jørgen Brekke med en ny bok. Doktor Fredrikis kabinett er ikke en del av serien hans om førstebetjent Odd Singsaker, så har du lyst å lese noe nytt av Jørgen Brekke men ikke vil begynne fra begynnelsen på serien hans, så er dette din gyldne sjanse. I denne boken er vi i Trondheim i 1769.
Jeg har lest litt av forfatteren før og bare gitt ham 5 og 6 på terningen.

Den boken det snakkes mest om er vel Den 13. disippel av Tom Egeland. Den gis ut som lydbok og papirbok på min bursdag 6 mai. Gjett om jeg gleder meg til den! Dette er den femte boken i Bjørn Beltøe-serien.
Sirkelens ende
Paktens voktere
Lucifers evangelium
Nostradamus`testamente
Den 13. disippel
Nå leser jeg A.J. Kazinskis tredje bok, En hellig allianse, som er et sidesteg fra serien deres med gisselforhandleren Niels Bentzon. Å lese denne boken minnet meg på hvor godt jeg likte den første boken i serien deres, og vil nå veldig snart starte å lytte til bok nummer to i serien.
Den siste gode mann
Søvnen og døden
NN... kommer ut til høsten

14 kommentarer:

  1. Ser ut som du har mange fine bøker å glede deg til her :) Som nyfrelst lydbokleser går det for tiden i Graceling av Kristin Cashore her ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Leste den på norsk i påsken og likte den kjempegodt!! Anbefales ;o)

      Slett
  2. Wow, så mange flotte bøker på vent! Kjenner jeg er litt nysgjerrig på Jorun Thørrings bøker :)

    SvarSlett
  3. Jeg har også ei lydbok på vent i dag, men jeg er redd det er ei du ikke var spesielt begeista for... Det er jo synd for deg, men egentlig bra for meg, for da er jeg litt mer skeptisk i utgangspunktet og sjansen for å blir veldig skuffa blir litt mindre ;o)
    Har kost meg kjempemye med snø og ski i det siste, men nå gleder jeg meg til barmark og turer med SKO på bena- det er lettere å kombinere med lydbøker; ski bråker jo en del og da må lyden ev skrus opp på maks- og da blir det nesten litt overdose ;o)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  4. Lydbok er bra, og er planen at jeg skal bruke mer flittig siden Inga Lill har lovet at jeg kommer til å bli bitt av løpebasillen når jeg nå snart skal lese Født til å løpe :-)
    Du har mye bra å glede deg til, ser jeg :-)
    Ha en glad dag :-)

    SvarSlett
  5. Her var det mye bra å glede seg til :-) Jeg venter med spenning på Brekkes nye bok og A.Z. Kazinskis tredje skal jeg snart begynne på. Thørring har jeg også lest noe av, og likte dem og :-) Hjorth & Rosenfeldt og Egeland har jeg derimot ikke noe forhold til, men det skal vel godt gjøres å lese alle forfattere og :-) Ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlett
  6. Skal du høre deg gjennom alle disse? Hoho.--- Brekke sin skal jeg nok lese, og Thørrings nyeste. Har lest de andre av henne mad Aslaik Eira og har likt dem godt. Hjort &Rosenfeldt har jeg hørt mye bra om, likedan Kazinski sine. Har en av deres på vent i en kasse her… Og Egelands siste skal jeg selvsagt få med meg..Ha en fin dag.:)

    SvarSlett
  7. Så mye bra lese- lyttestoff her! Jeg kommer ikke i gang med lydbøker. Holder alltid på med alt mulig samtidig, og da blir det for mye rot. Må lære meg å roe ned litt først, tror jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går greit å gå tur, strikke eller gjøre husarbeid men noe mer avansert ødelegger for lytteopplevelsen :)

      Slett
  8. Her var det mye bra og velge mellom:-) Tror jeg må kjøpe meg ny mobil slik at jeg får "øvd" meg litt på å høre litt bøker også. Du har lydbøker her for en stund tenker jeg. Ha en strålende ettermiddag,Tine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må du gjøre, det er veldig kjekt. Nå har jeg lastet ned Papirgutten, så Eldorado må vente litt (begynte i går og er nesten kvartveis, en skikkelig fin bok) - men nå skal jeg grille kotelettene litt på altanen :)

      Slett
  9. Har ikke lest noen av bøkene til Jorun Thørring før, men har hørt mye om bøkene hennes.

    Og boka Fjellgraven virker jo meget spennende:)

    SvarSlett
  10. Åhhh, eg gler meg veldig til den nye romanen om Bjørn Beltø. Akkurat i ferd med å avslutte Nostradamus testamente (som eg har holdt på med i fleire veker - men den er god!) Du har mykje å gle deg til ser eg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må innrømme at jeg har lest Tom Egelands nyeste, så den kommer jeg ikke til å høre. Du kan glede deg, den var fantastisk bra!

      Slett