lørdag 14. desember 2013

Stor dose julestemning fra DnS i dag

Et fantastisk knippe med sang-glade skuespillere på DnS`s lørdagskafè i formiddag
Lørdagskafè på DnS er noe jeg ikke vil gå glipp av, underholdningen de serverer til kaffen blir bare bedre og bedre. I dag var det et solid antall skuespillere som hadde møtt opp for å synge og lese for oss. Bjørn Willberg Andersen begynte med å lese en historie fra hans barndoms jul, og når historien gled over i en sang, satt jeg og sloss med den berømte klumpen i halsen.
Kristoffer S. Aalberg sang en flott sang fra hans hjemtrakter i trøndelagen, og Ingvild H. Bygdnes leste Piken med svovelstikkene. Marianne Nielsen leste også for oss, en artig og stemningsfull historie, som jeg ikke husker navnet på, siden penn og papir lå igjen hjemme. Noen som vet?
De som overrasket mest i dag var to som ikke er skuespillere på DnS. Sangpedagogen som har fått skikk på dagens kor, sang en nydelig perle av en julesang, av Ella Fitzgerald. Den skal være gjemt på en cd som heter Swinging Christmas, men jeg klarte ikke å finne den, blant alle de andre julesangene hennes. Den andre som også overrasket var teknikeren (?) Han sjarmerte publikum ikledd flott dress og ukulele, og hadde en røff måte å synge på. Han må få komme opp på scenen oftere :)
Heldigvis var det fullt hus i formiddag. Jeg føler meg utrolig heldig som kan sitte sammen med verdens beste venninne og få en stor dose julestemning inn, intravenøs på denne måten. Tusen takk og god jul til DnS og til alle de flotte menneskene som gir av seg selv.

Marianne Nielsen i fri utfoldelse


3 kommentarer:

  1. Takk for en fin formiddag. Tårene satt løst, både når det var historien om hun som tok turen dem alle 7 (itt `No knussel) ,og piken med svovelstikkene. Og ikke minst Deilig er jorden. :-D

    SvarSlett
  2. Ja, søren! Her skulle jeg ha vært. Kostelig bilde(r) av Marianne Nielsen! Du må være en av DNS sine mest trofaste publikummere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har blitt godt kjent med de i billettluken og i døren. En fantastisk mimikk på Marianne Nielsen da hun leste denne stemningsfulle historien.

      Slett