tirsdag 17. desember 2013

Boken på vent - Harlan Coben`s første bok i ny serie for ungdom

Om du har lyst å se om det er flere som har bøker på vent, så er du velkommen innom bloggen til Beathe i dag, der er det spennende lesetips å plukke opp. 


Tidligere har jeg lest Harlan Coben sin serie om sportsagenten Myron Bolitar. Dette er litt "guttete" bøker, men jeg liker humoren og stilen de er skrevet i.
Nå har forfatteren kommet ut med en serie for ungdom. Det er Myron Bolitar sin nevø Mickey, som er hovedpersonen, så det skal bli spennende å se om han klarer å flette sammen personene fra de to seriene. Boken skal havne på min pc i form av en lydfil, så jeg iler hjem fra jobb i dag, for å se om den har kommet.

Mickey har vært nødt til å flytte til onkelen etter at faren hans døde i en trafikkulykke og moren ble plassert på rehab. Han har også måttet begynne på ny skole, med alt det innebærer. Livet kan egentlig ikke bli stort verre. Tror han.

Men det kan det... Mickey får både nye venner og uvenner på skolen, men ikke minst får han en kjæreste, Ashley. Og så forsvinner hun, sporløst. Sammen med sine litt underlige venner Spoon og Ema begir Mickey seg ut på en desperat jakt etter henne. Sporene leder til The Bat Lady som bor i et spøkelsesaktig hus, men også til en skitten underverden. Ashley er ikke den hun utga seg for å være, og det var tydeligvis heller ikke faren til Mickey. Det Mickey oppdager, er større enn han noen gang kunne forestille seg.

Har du lest Harlan Coben sin voksenserie?


Når det gjelder lesing ut året håper jeg å få lest disse:
Jeg står på vent på biblioteket på 4 bøker, men er så langt bak i køen at dette blir bøker jeg kommer til å lese når krokusen spirer. Jeg har også 4 bøker til i hyllen jeg ikke har lest, men håper at noe spennende ramler ned i postkassen min, eller kanskje nissen vil overraske?

Har du leseplanene klare for resten av året?

6 kommentarer:

  1. Har ikke lest et ord av Coben men lurer på om jeg ikke har en bok liggende(?) ellers så kan du glede deg til Marengshjerte- det var en fin diktsamling. Bellman & Black glemte jeg å sende mail til forlaget at den kunne jeg tenkt meg, Den verden vi fant har jeg liggende på vent mens En mann ved navn Ove står høyt på ønskelisten! Ser ut som du har planene klare for julen :-)

    SvarSlett
  2. Denne forfatteren har jeg ikke lest noe av, men boken høres riktig spennende ut ;) Selv har jeg aldri helt fått taket på lydbøker, jeg glemmer meg bort og tenker på andre ting og vips så har jeg ikke hørt etter de siste fem kapitlene og må spole tilbake :P

    SvarSlett
  3. Harlan Coben har jeg ikke lest noe av, men den nye ungdoms-serien høres spennende ut! Det er en fin liste over bøker du skal lese i julen, spesielt "Marengshjerte" er jeg nysgjerrig på. Ha en fin uke videre :)

    SvarSlett
  4. Dette hørtes ut som en riktig så spennende historie, den må jeg skrive ned! Jeg liker Harland Coben, så den burde være noe for meg. Bellman & Black har jeg også håp om å få lest i julen. Jeg har smugikket i den og gleder meg til å ta fatt :-) Ønsker deg en riktig fin dag!

    SvarSlett
  5. Ikke lest noe av Coben. Jeg har også Diane Setterfield sin Bellman og black liggende klar på lydbok :)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest noe av han her. Gled deg til En Mann ved navn Ove.:) Den er kos kos..trist, varm, morsom.

    SvarSlett