fredag 29. november 2013

Novellesamlinger, nynorske og engelske bøker i 2014

Det er ikke ofte jeg har prosjekter på gang, når det gjelder lesingen min, men nå når jeg skuer utover leseåret 2014 ser jeg at jeg vil ha fokus på tre ting. Eller fire egentlig, for norske utgivelser vil også stå sterkt med tanke på Bokbloggerprisen.
For lett å holde oversikt vil jeg samle novellesamlingene, de nynorske og de engelske titlene her. Jeg har ikke satt meg et mål om antallet jeg vil lese, men håper på å komme opp i fem av hver, kanskje?

Novellesamlinger, og året jeg har lest boken:
  1. Birger Emanuelsen - For riket er ditt
  2. Anne B. Ragde - Polarsafari
  3. Johan Theorin - Utgravningene i Ralla ødekirke
  4. Annette Mattsson - Å dele en flamme
  5. Annette Mattsson - Holde fast 
  6. Merethe Lindstrøm, Kysset 
  7. Ingvild Rishøi, The life and death of Janis Joplin 
  8. Alice Munro, Bjørnen gikk over fjellet (2014)
  9. Merethe Lindstrøm, Arkitekt (2013)
  10. Alice Munro, Uvennskap, vennskap, (2013)
  11. Diverse forfattere, Julefortellinger (2013)
  12. Diverse forfattere, Julenoveller (2013)
Nynorske titler:
  1. Aina Basso, Finne ly (2014)
  2. Nils Henrik Smith, Se ilden lyse over jord (2014)
  3. Ruth Lillegraven, Manilahallen (2014)
  4. Anna Gavalda, Billie (2014)
  5. Lars Mæhle, Linnès dystre lærdom (2014)
  6. Solfrid Sivertsen, Eit plutseleg mørke
  7. Lars Mæhle, Den mørke porten (2013)
  8. Aina Basso, Inn i elden (2013)
  9. Agnes Ravatn - Fugletribunalet (2013)
  10. Ruth Lillegraven - URD (2013)

Engelske titler fra 2014:


4 kommentarer:

  1. Flott fokus du skal ha til neste år,Tine! Selv skal jeg trappe ned på antall Challenger til neste år, men novellesamlingene kommer jeg til å fortsette med. Et godt tips til meg må jo være å ikke starte med for mange bøker ad gangen ;.-) Innlegget mitt kommer i løpet av desember en gang. Ha en fin helg,Tine:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så lett å la seg rive med av alle smakebiter en leser, og bli fristet av hva folk skriver om bøkene de leser. For å ha en viss kontroll over meg selv, er det greit med et sånt fokus. Det det ikke må bli er stress og press, for da er det ikke gøy lenger, derfor setter jeg ikke noe antall.
      Jeg har vært flink å holde meg til max to bøker i slengen, og skrive etter hvert, kan anbefales :) Gleder meg til å se "planene" dine!

      Slett
  2. Nei, jeg har ikke noe lesefokus enda.. tar det på nyåret.;)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke somlet meg til noe fokus for neste år, men kan godt tenke meg å lese mer av Merethe Lindstrøm og Alice Munro. Ellers har jeg en del bøker som er tiltenkt 2014, så får jeg se hva det blir til. Forresten, lesesirkelen til Line holder jeg fremdeles fokus på :)

    SvarSlett