lørdag 31. august 2013

Dette har jeg lest i august


Anette arrangerer blogghopp i dag, og det hun inviterer oss til å fortelle, er hva vi har lest i måneden som i dag ebber ut. Vær med du og da vel!

Mitt forsett om å lese mindre gikk i august ut med høye kneløft. 10 bøker er mitt mål, men denne måneden har det rett og slett blitt for mye som bare måtte leses.
Denne siste dagen i august tilbringer jeg alene hjemme med Fru Inès på cdspilleren. Senere skal jeg møte Frode som løper RettVest og gi ham tørre sko, før jeg noen timer senere skal hente ham ved mål. Fire av de bøkene som jeg ikke har skrevet omtale på, ligger klar, så jeg er helt i rute.
Nå er jeg spent på å se hva andre har lest i august, kanskje jeg kan plukke opp noen hete tips :)
  1. Barbara Kingsolver - Monarkenes flukt5
  2. Gunn Marit Nisja - Porselenspiken5
  3. Jules Verne - En verdensomseiling under havet3
  4. Alyson Richman - Hele livet på en dag6
  5. Mary Ann Shaffer - Guernsey forening...4
  6. Marie-Sabine Roger - På bedringens vei 4
  7. May Lis Ruus - Nattmannens datter bok 12 - 5
  8. Ildefonso Falcones - Barfotdronningen - 6
  9. Noelle Harrison - Beatrice 5
  10. Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land5
  11. Stacy Schiff - Kleopatra et liv3
  12. Iris Noble - Historien om Kleopatra - 4
  13. Mari Stokke-Bakken - Nesten for alvorlig - 3
  14. Gaute Heivoll - Over det kinesiske hav5
  15. Henning Mankell  - Hånden4
  16. Evie Blake - Valentina4
  17. Karin B. Holmqvist - Kaffe med musikk4
  18. Karin Fossum - Carmen Zita og døden - 5
  19. Amalie Skram - Fru Inès - 5

19 kommentarer:

  1. Du og Astrid Terese er bare helt rå på den lesingen deres!19 bøker!! Har ikke ord. Bøyer meg i støvet og alt det der... Kos deg med siste innspurt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser i ledige stunder, men jeg har vist mange av dem. Ser for meg megselv med colabunner, fotformsko og alltid med nesen i en bok. Skal bli vanskelig med 10 bøker i september, men jeg skal prøve :)

      Slett
  2. Det må sies å være en bra lesemåned!
    God helg videre :)

    SvarSlett
  3. Skal si du har lest! :D Ikke mange jeg har lest her selv enda, men Carmen Zita og døden ligger ganske høyt oppe i lesestabelen min ;)

    SvarSlett
  4. herlighet som du leser :) super oppsummering - og mangen bøker eg ble nysjerrig på :)

    SvarSlett
  5. Waoooo, er det virkelig mulig å ha som mål å lese MINDRE??? Må være deilig å ha et slikt luksusproblem ;) Herlig oppsummering, og kjempegøy at du er med på blogghoppen :)

    SvarSlett
  6. FYTTI!!! Du har virkelig fått lest mye denne måneden. Mye forskjellig i tillegg. Jeg får ikke en gang samlet meg til å skrive et oppsummeringsinnlegg.
    Herlig innlegg.

    SvarSlett
  7. Vanvittig! Hvordan greier du det? Hvor mye tid bruker på 50 sider feks?
    Har lest felre av bøkene her, men har enda fler i stabeln på vent, feks OVer det kinesiske hav, Monarkenes flukt, Carmen Zita, Kleopatra..
    Skal skriver oppsummering når jeg får mer stabilt nett og har litt pause i morgen kanskje. Fra mandag blir det temmelig fullt program her i Sarajevo resten av uka.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tok utfordringen og satt meg ned å leste 50 sider, med et skråblikk på klokken. Det tok 50 minutter. Språket til Herbjørg Wassmo er ganske poetisk, så jeg leste litt senere enn vanlig, men så har hun mye luft i teksten sin, så det går vel opp i opp. Artig at du spurte, dette skal jeg gjøre flere ganger :)
      Kos deg i Sarajevo!

      Slett
    2. Hehe...det der gjør jeg enkelte ganger for å teste,du leser noe raskere enn meg,på 50 sider bruker jeg nesten 60 minutter.Men artig å sjekke dette innimellom.

      Slett
    3. Ja, 50 min er ganske raskt da.. Noe ganger bruker jeg 50, noen ganger 70- så snittet er vel ca 60, alt etter som. ;)

      Slett
  8. Utrolig mange bøker du har lest denne måneden.:) Tror ikke jeg har lest noen av dem, så skal studere listen nøyere å se om det er noen bøker som bør skrives ned på leselisten

    SvarSlett
  9. Wow! Jeg syns jeg har lest mye denne måneden, men jeg ser du glatt slår meg ned i støvlene ;-) Spent på omtalen av Nesten for alvorlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nesten for alvorlig utfordret meg, så det er nesten så jeg kvir meg for å legge ut omtalen, siden jeg skal se forfatteren i øynene 1 oktober :)... men den kommer!

      Slett
    2. Eg seier berre: jøss! Eg ser for meg at du er ei dame som les fort, går fort og snakkar fort :) Eller..?

      Slett
    3. He, he... ja du traff gjerne spikeren på hodet der. Leser og går fort gjør jeg i alle fall, og alle som ikke er bergenser vil vel påstå at jeg snakker fort også, i alle fall når jeg blir ivrig. Men, det gjør vel alle :)

      Slett
  10. PS.
    Eg kommenterte visst på feil plass. Går litt i surr når eg surfar og tastar på mobilen.

    SvarSlett
  11. Ser du har lest en hel del bøker enn meg *kremt* :)
    God helg!

    SvarSlett