tirsdag 16. april 2013

Det er tirsdag igjen og ny "Boken på vent" utfordring fra Beates bokhylle


Mesteparten av uke 19 skal en venninne og jeg tilbringe i England. Her skal jeg selvfølgelig innom mine favoritt bokhandlere, men jeg må allikevel ha med en bok på tur. Denne må som seg hør og bør være på engelsk, og da har jeg tre bøker på vent i hyllen.
Alle tre har jeg fått anbefalt fra bokblogger jeg besøker jevnlig, så nå må dere hjelpe meg å velge :)
Bor du i Bergen, kan jeg tipse om at Merethe Lindstrøm (hun som skrev "Dager i stillhetens historie" du vet) skal prate litt om boken på hovedbiblioteket klokken 19. Jeg skal, skal du?

12 kommentarer:

  1. Hadde satset på Belinda Bauer. The woman in black har jeg ikke hørt om, så mulig en er spenennde?

    Vil gjerne høre om dine favoritbokhandlere i London, og håper på reisebrev. God tur Tine.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Reisebrev skal bli. Denne gangen skal vi ikke bare besøke London, men også Bath og Brighton. Dette skal bli en skikkelig dannelsesreise for damer i sin beste alder, med restauranter og spa :)

      Slett
  2. Jeg leser alt for få bøker på engelsk. Det blir helst på ferieturer. Men dette høres ut til å være bra - å lete bøker på sin favorittbokhandel! Skulle gjerne hørt Merethe Lindstrøm i dag, men avstanden er for stor!

    SvarSlett
  3. Åh, så heldig du er!! Jeg er helt forelska i England og teller uker og måneder til neste tur. Det blir nok i september tenker jeg, og Liverpool er stedet :) Jeg tror faktisk jeg hadde gått for "Jamrach's Menagerie" :)

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke lest noen av bøkene du velger mellom men jeg synes den helt til venstre så spennende ut da! Kjempe fin tur til England på dere! :-D

    SvarSlett
  5. Her var det mye spennende å velge mellom. Av bøkene du viser frem kjenner jeg bare Belinda Bauer, men til gjengjeld er hun en meget god forfatter!

    SvarSlett
  6. En Englandstur høres supert ut :) Har ikke lest noen av disse dessverre.

    SvarSlett
  7. Har ikkje lese nokon av dei, men Carol Birch si bok har eg høyrt mykje godt om :-)

    SvarSlett
  8. Å, heldige du som skal til England!!!! Bøkene du viser har jeg ingen kjennskap til, men om jeg skulle valgt ut fra estetiske kriterier, hadde det blitt den i midten.
    God tur ti britanien!!!! Kos deg masse!!
    Pia

    SvarSlett
  9. Tror jeg hadde valgt Belinda Bauer sin, men jeg ble nysgjerrig på The woman in black, så den må jeg google tenker jeg. Så kjekt å skulle reise til England:)

    SvarSlett
  10. Hei!
    Eneste boka jeg har lest, er Jamrachs menasjeri som jeg enda ikke har glemt"! Fabelaktig bok som du kan glede deg til, enten nå, eller senere; den som venter på noe godt osv...
    God helg og god tur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har brukt litt tid på å velge meg en ny bok denne lørdagen, og takket være din kommentar går jeg for en av mine engelske bøker. Takk for hjelpen Berit, og alle dere andre :)

      Slett