tirsdag 9. april 2013

Boken på vent denne tirsdagen venter jeg virkelig på!

Gleden var stor da jeg mottok pressenytt fra Gyldendal, og de kunne melde om en ny turbok i trykken. To av forfatterne av denne boken dro jeg kjensel på, som ivrige og utrolig observante fjellfolk, som vi har fulgt i fotsporene til i flere år. Vi kjenner dem bare som Otto og Inger Lise. De holder ikke til i Bergen, men vi har det til felles at vi samler på kommunetopper.
Otto og Inger Lise var først i mål med å ha besteget høyeste toppen i samtlige kommuner i Norge, i tillegg til en drøss med øytopper, nasjonstopper og fylkestopper.
Denne samlingen foregår på World Wide Viking sin nettside, en side hvor en legger ut tur beskrivelser og logger sine egne turer, opplevelser og bilder.
Vi benytter oss alltid av Otto og Inger Lise sine beskrivelser, da de alltid er de mest nøyaktige i forhold til detaljer om hvor en skal gå.
Jeg hadde jo håpet at de skulle gi ut en bok med alle kommunetoppene, men det hadde sikkert blitt for sært. Denne boken ser jeg i alle fall frem til med barnslig iver og glede, og vi har allerede omorganisert sommerferien, sånn at vi får gått noen av de 65 turene de har valgt ut. Gleder meg til å se om de har plukket ut noen av de 57 kommunetoppene vi har vært på :)
Boken er å finne i butikkene fra 15 april!


Vil du se flere bøker på vent, og få deg tips til lesestoff, sjekk ut Beates Bokhylle
der finner du mange leseidèer hver tirsdag.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

I går var 5 måneders ventetid over, da biblioteket ga beskjed om at endelig er det min tur å lese Skyggedød av Anne Holt. For å korte ned ventetiden for resten av køen, skal jeg levere tilbake boken i dag, 22 timer etter jeg lånte den. Klikk på linken, hvis du vil vite hva jeg syntes om den.

Også venter jeg på Lucie da. Ryktene går, at Nattmannens datter - bok nummer 9, er sendt til oss abonnenter. Jeg trodde jeg skulle fått den i går, men nei, ingen bok i postkassen. Så jeg får smøre meg med tålmodighet til postmannen har vært innom i dag.

14 kommentarer:

  1. Oi,57 kommunetopper er meget imponerende,Tine:) har jo fått med meg at dere er glad i å gå turer og i fjellet. Selv skulle jeg ønske at jeg var flinkere til å gå turer og at kroppen fungerte bedre enn den gjør. Denne boken er nok midt i blinken for deg og jeg håper du koser deg med boken når du får den. Du er flink om du klarer å levere boken tilbake i dag når du lånte den i går. Håper du får en strålende dag!

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke noen mål om så og så mange topper. Men gleder meg til jeg skal inn i daler og opp på topper jeg har gått før. Har hytte sentralt for fjellturer, så nå ser jeg fraover til sommeren! Kos deg med planlegging og god tur, Tine!

    SvarSlett
  3. Så flott bok du har på vent :) Og 57 topper, det er jo helt fantastisk!!

    SvarSlett
  4. Det var en stilig bok å ha på vent! Jeg har blitt mer aktiv og mer glad i å være ute det siste året, men jeg er ikke helt på topptur stadiet enda. Men det kan en jo håpe at jeg blir! :-)

    SvarSlett
  5. Fantastisk bok å ha på vent. Ei av mine favorittbøker er "Opptur - Sogn og Fjordane", ei bok full av turtips frå mitt heimfylke. Den har du kanskje nytta deg av om du har vore på toppar der? http://www.selja.no/22_opptur-sogn-og-fjordane_267-fotturar.html
    Eg kjenner at eg gler meg til fotturar i fjellet og sykkelturar i låglandet, men førebels er det for mykje snø og is hos oss til det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har investert i brodder for en hver anledning, så nå er snø og is ingen unnskyldning lenger :)

      Slett
  6. Slike bøker liker jeg også. Liker å gå toppturer, kanskje mer før enn nå, men de skriker jo etter meg..

    SvarSlett
  7. denne må eg kikke på når den kommer i butikken :)

    SvarSlett
  8. DEt var en kjekk bok - målet mitt for 2013 er å bli flinkere til å komme meg ut på tur med familien! Har planer om å kjøpe primus til mannen som snart har bursdag, hehe ;)
    God tur!!!
    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du litt yngre turfølge er det gøy med et par meter klatretau, forstørrelsesglass og speiderkniv :) God tur!

      Slett
  9. Du er sprek! En stund siden at jeg har gått i fjellet og på fjelltopper. Det er mest "Spenst-topper" for tiden. Sikkert en inspirerende bok.

    SvarSlett
  10. Perfekt bok når du samler på kommunetopper, lykke til med flere til samlingen :) Og jeg er imponert over at du kun brukte litt under et døgn på å lese ut boken du har ventet på så lenge!

    SvarSlett
  11. Forstår at du er ein leseglad friskus ;-) God tur!

    SvarSlett
  12. Denne skal i hus! Elsker å være på tur, elsker fjellet og elsker små utfordringer! Midt i blinken-takk for supertips ;o)

    SvarSlett