tirsdag 26. mars 2013

Boken på vent på en tirsdag i påsken

Selv om noen av oss har startet påskeferien, er Beate på plass med tirsdagens utfordring "Boken på vent".
Først et lite hjertesukk: Hvorfor er det sånn, at en må være med på en "challenge" for å få kommentarer på en bokanmeldelse? Jeg ser at det er likt for alle. Blogginnlegg som er med på noen av utfordringene får masse kommentarer, mens hvis vi legger ut en bokanmeldelse på eget initiativ, kommer det ganske få kommentarer. Jeg bruker bloggliste, og håper at jeg har de fleste av dere der, sånn at jeg får med meg alle blogginnleggene deres, ikke bare utfordringene jeg er med på.

Nok om det. I dag er det Boken på vent som gjelder. Jeg leste ferdig Sandmannen i går kveld, og trengte litt tid på å riste den av meg. Den var skrekkelig god, (dere skal få en smakebit på søndag).
Boken min på vent er "Kvinnen i buret" av Jussi Adler-Olsen. Jeg har fått med meg bøkene hans, men jeg tror ikke jeg har lest den aller første, så siden vi hadde den i hus, hiver jeg meg liksågodt over den med det samme.
Det skal bli gøy å få en oppfrisker på hvordan Carl Mørck ble så grumpy, hva som skjedde med den lamme Hardy, hvordan Avdeling Q ble opprettet, og ikke minst begynnelsen på forholdet til Assad.
Her kan du lese hva jeg syntes om den siste boken i serien, Marco-Effekten, og finne rekkefølgen hvis du vil innføre mer spenning i hverdagen.

Flukten fra Virkeligheten har en fin anmeldelse av boken!

7 kommentarer:

  1. Eg har tenkt same tanken når det gjeld "hjertesukket" ditt. Eit "lite og lett" innlegg som er knytta til ein utfordring får MANGE gonger så mange kommentarar som ein bokomtale ein har lagt både tid og krefter og sjel i..
    Vel - eg "trøystar meg med" at ein grundig omtale kjem til å bli lest fleire gonger i framtida.

    Kos deg med Carl & co. og ha ein fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  2. Når det gjelder spørsmålet ditt så har jeg ikke et godt svar på hvorfor det er slik,men ser det jo selv så dette er jo som du sier noe som gjelder de fleste. Det var jo mye debatt rundt dette og andre ting i fjor høst om at noen synes det var for mange slike ukentlige "Challenger" og at de druknet andre sine innlegg på den måten.Nå kan jeg bare svare for meg selv,men jeg prøver å svare på innlegg folk legger ut, men jeg har nok litt å gå på selv på dette punktet også. Ikke alltid en får ting med seg heller selv om man følger en blogg.Men fint at du tar dette opp for jeg har stusset litt på dette selv også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gled deg til Kvinnen i buret og de andre Jussi bøkene du ikke har lest ennå.

      Slett
  3. Jeg synes jeg får kommentarer også på bokomtaler, men det varrierer hvor mye selvsagt og på hvilke bøker.. Tror mange har nok med å lese, og kanskje ikke vet hva de skal skrive... Vi får være fornøyd med visningstallene i statistikken- der ser vi jo at folk har vært innom. Prøver selv å kommentere også på innlegg der jeg føler jeg har noe å si, men det er jo ikke alltid jeg har så mye tid..Ser jo at det tar ganske mye tid bare å følge opp disse utfordringene.. Men det er jo gøy da.

    Kvinden i buret har også jeg på vent..Kos deg.:)

    SvarSlett
  4. Jeg kan bare si meg så enig i det du tar opp, Tine. Og ser at andre har opplevd det samme.
    Jeg har lest bare en Jussi-bok, men det blir nok flere! Når jeg får tid! Ha en fin påske videre.

    SvarSlett
  5. Jeg var på biblioteket i går men alle bøkene til Jussi Adler Olsen var utlånt, så kanskje etter påske

    SvarSlett
  6. Jussi ADler-Olsen, jepp det SKAL lesast!
    Og takk for "brannakkelen", eg tok han vidare i bloggen min ... Det er ei god påminning til oss bokbloggarar!
    God påske!
    Pia

    SvarSlett