søndag 16. desember 2012

Smakebit på søndag: Borte av Mo Hayder

På oppfordring fra bloggen Flukten fra virkeligheten får du denne søndagen en smakebit fra "Borte".
Har du lyst å lese noe skikkelig spennende er Mo Hayder`s "Jack Caffery" bøker noe for deg. Begynn med den første, og når du har kommet til "Borte" er det bare å klamre seg til bordkanten.
Det er mange år siden jeg har bedt min mann gå å legge seg, for selv å sitte klistret til boken, til over midnatt. Morgenen etter satt jeg klokken på vekking en time for tidlig, for å lese. Handlingen lå å murret i bakhodet hele dagen på jobb, og jeg var ikke sen om å lese videre da jeg kom hjem.
Mo Hayders hjemmeside forteller hun at neste bok i serien kommer ut (på engelsk) i april 2013, så det er bare å glede seg.
Jeg skrev om Mo Hayder da jeg hadde boka på vent, og denne søndagen vil jeg gi dere en liten smakebit:
"Faen". Caffery trommet på rattet. De nærmet seg avkjørselen til A46. Han kunne enten ta til venstre mot Sapperton, eller til høyre mot Pucklechurch, hvor Costelloenes leilighet lå. "Faen".
"Jeg måtte bare melde fra - jeg er redd". Nick skalv i stemmen. "Et eller annet er galt her. Alle gardinene er dratt for. Jeg får ikke noen respons i det hele tatt." "Jeg kommer" 
"Vi trenger et team som kan bryte opp døra, disse lenkene er massive."

12 kommentarer:

  1. Dette er en forfatter som jeg blir mer og mer nysgjerrig på.Hehe....jeg må flire litt her...hiver mannen til sengs for å lese og liste seg opp en time før en må opp for å lese....hihi...denne boken MÅ jeg lese! Tusen takk for smakebiten og ha en super søndag.

    SvarSlett
  2. Takk for spennende smakebit. Nå må jeg nok legge Hayder på boklista mi for neste år! Ha en fin førjulssøndag!

    SvarSlett
  3. En spennende smakebit! Jeg har Mo Hayder på leselisten min og skal få lest bøkene til neste år. (Det høres så lenge ut). Jeg har hørt om bøkene fra flere bloggere og de høres så bra ut!
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  4. med en slik entusiasme for boken så blir eg sjølvsagt veldig nysjerrig ;) denne må eg se nærmere på.
    takk for fin smakebit

    SvarSlett
  5. Dette høres så spennende ut at boken herved er notert på leselisten!

    SvarSlett
  6. Veldig kjekt at jeg klarte å formidle spenningen, og at dere har lyst å lese boken.

    SvarSlett
  7. Er litt dårlig med å lese krim for tiden. Men jeg har en annen i huset som til stadighet spør meg om bøker han kan lese; og det her er helt sikkert noe for han. Han bruker å lese til langt på natt. Takk for smakebiten.

    SvarSlett
  8. Var rask å notere begge bøkene ned, skjønner jeg har gått glipp av veldig spennende bøker ved å ikke lese noe av denne forfatteren tidligere. Hehe, helt herlig å lese om dine lesestunder med boken:) Ler godt her!:) Takk for veldig spennende smakebit!:) Ble svært nysgjerrig hva som skjer etter:) Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  9. Oi, så spennende! Disse bøkene må jeg jo prøve å få med meg :)

    SvarSlett
  10. Mo Hayder tror jag minsann någon skrev om för någon vecka sedan. Redan då las författaren till på min nyfiken-på lista.

    SvarSlett
  11. Mo Hayder er RÅ. Den første jeg leste var Tokio som jeg fikk i julegave (lest den?) og jeg ble tatt med storm. Jeg ble liggende lenge og bare lese og lese i sengen, forferdet, overrasket, fengslet.. De andre jeg har lest er Fuglemannen (isj!!) og Kuren (herrigud, det var så fælt). Mo Hayder vet å fange leseren og hun er jammen ikke prippen eller redd for blod.

    SvarSlett
  12. Spennande! Enig med Stjernekast, Tokyo er ei sterk bok, på alle måtar. Har stor sans for Mo Hayder, ho er litt råare enn dei fleste. "Borte" er på vent hjå meg.

    SvarSlett