onsdag 12. desember 2012

Kjære landsmenn av og med Herborg Kråkevik på DnS

Ved Komiprisen i år stakk hun av med ikke mindre enn to priser. En for beste forestilling og en for beste nummer.
Stykket "Kjære landsmenn" som er på turnè, og besøker DnS i dag, er 
av og med Herborg Kråkevik. Hun er en allsidig artist som har holdt på i over 20 år, så det var lov å forvente litt. 
I mine øyne innfridde hun så det holdt. Jeg har ikke tidligere lagt merke til at hun har en så fantastisk flott sangstemme. Som oftest forsvinner den i mye tull-ball. Hun tuller mye i "Kjære landsmenn" også, men sangene er befriende  tom for tull. 
Tema var Norge og nordmenn, vårt forhold til menneskene i landene rundt oss, og måten vi ser på oss selv. Jeg rynket vel litt på nesen en liten gang, men med både latter og tårer klemt inn på en god time, hva mer kan en kreve?

2 kommentarer:

  1. Du er så flink til å besøke DNS:) Denne forestillingen skulle jeg gjerne sett!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de har mye bra å fare med. Herborg steg et par hakk i aktelse hos meg etter denne kvelden.

      Slett