onsdag 19. desember 2012

Julestemning på Bryggen i Bergen (og en "ny" cafè!!)

Kamera ble med på gårsdagens bytur, for jeg hadde planer om et besøk i Pepperkakebyen. Der var det tog inn og tog ut med barnehagebarn, så den planen ble skrinlagt.
Etter en vidunderlig lunch med Frode på Pygmalion (du må smake deres veggieburger med en fantastisk aioli) gikk jeg utover bryggen, og kamera hang plutselig rundt halsen.
Det var kjempefint pyntet her og jeg følte julestemningen komme sigende. Da jeg nærmet meg Hetland dukket det opp en cafe på venstre hånd, og for meg som var sugen på en Cortado, passet dette meget godt.
Sakristiet var en utrolig rolig og fint sted. Lyst og trivelig, og de serverte en vidunderlig Cortado. Stikk innom neste gang du tusler rundt i by`n.
Hetlandhuset med ønskebrønnen utenfor
Sakristiet
Cortadoen var god og varm og hadde masse kaffesmak
Diggbart bilde Sakristiet hadde over disken sin

2 kommentarer:

  1. Jeg har vært på Sakristiet, veldig trivelig og intim plass! Men aldri har jeg lagt merke til det bilde med den glimrende teksten.
    Godt du tipser oss;)

    SvarSlett
  2. Så koselig! Fine bilder. Skal teste den veggisburgern når jeg ankommer Bergen nesta gang.:) God jul!

    SvarSlett