tirsdag 18. desember 2012

Lesefrokost - det er kun meg og Hr. Sekker hjemme i dag

Tirsdag, og fridag. Det er fremdeles imponerende mørkt når klokken er 08:28, men det lysner etterhvert, og jeg skal sitte her med te, bok og stearinlys å se det skje.
I dag skal jeg gå tur rundt Store Lungegårdsvann (kalender"gave") for deretter å spise lunch på Pygmalion med min kjære. Et par ærend har jeg selvfølgelig når jeg skal til by`n, men ingen julegavehandling på meg, for jeg er ferdig (!)
Hvilken bok som er med meg til frokost kommer klart frem av bildet, men frokosten vil jeg anbefale deg.
Den har vært den samme i mange år, nesten uten unntak og består av:
Chiafrø, gojibær legges i bløt i varmt vann fra vannkokeren
Frøblanding (sesam, solsikke, gresskarkjerner, linfrø)
Bløtlegges i litt mandelmelk, soyamelk, rismelk eller biola
Kornblanding(amaranth, hirse, bokhvete, quinoa, havregryn)
Bær (bringebær, blåbær evt. knust mango eller kiwi)
En overtoppet ss med Tyrkisk yoghurt
Strø over hakkede valnøtter, hempfrø og rå honning
Det de ikke har i dagligvarebutikken har de på helsekosten. Det er ikke så hokkus pokkus som det kan se ut til med første øyekast. I denne frokosten er det masse næring og masse deilig fett som holder meg mett godt utover dagen. Ja også er det snadder godt da. Vil du fortelle meg om din frokost?

2 kommentarer:

  1. for en koselig frokostbord! Den grøten så god ut:) Min frokost er lik hver dag, slik jeg skrev på bloggen en tid tilbake....
    knekkebrød eller brød med ost og paprika, et egg og masse kaffe. Og selvsagt dagens avis!

    Kos deg i byen.

    SvarSlett