søndag 2. desember 2012

1. søndag i advent - vi tenner et lys for håp

Vanedannende gode kakemenn......
Adventstiden er fin for oss som har familie rundt oss som vi kan stelle i stand julekos til. Hos oss er vi så heldig å ha en gutt i sin beste alder, som elsker julen, så da er det bare til å hive seg ut i det. "If you can`t beat them, join them" heter det jo så fint på utenlandsk. Jeg er egentlig ikke så veldig julekosepyntete, men jeg har funnet ut, at det er bedre å la meg føre med strømmen, enn å stritte imot.
I dag har vi vært sammen hele dagen. Først hjemme, så på konsert og etter middag ble det tenning av lys og baking av verdens beste kakemenn. Det er 866 stykker som har vært inne på denne oppskriften, så det er mange som liker kakemenn....

Tenn lys!
Et lys skal brenne
for denne lille jord, 
den blanke himmelstjerne
der vi og alle bor.
Må alle dele håpet 
så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes.
Et lys er tent for det. 

1 kommentar:

  1. Den oppskriften på kakemenn skal jeg forsøke, takk for at du deler - det er så mye bedre med det en lager selv. I morges leste jeg at kjøpte pepperkaker (og deig) er full av usunn palmeolje.

    SvarSlett