torsdag 26. juli 2012

Meg, giddalaus og lite snakkesalig? - Det må være varmen....

Ser til min forbauselse at det har gått en hel uke siden sist jeg blogget. Normalt har jeg ganske mye på hjertet, og formidler villig vekk. Noe skjedde etter en uke i Italia. Jeg gadd plutselig ikke dra rundt på kamera lenger, og så ble jeg lei av å leite opp internett rundt om i Menaggio. Det førte til at jeg lot diverse dippedutter stå å samle støv i en krok.
Mann & kone på Cafe del Pez, en av mange favoritt cafèer i Menaggio

Den siste uken i Italia gjorde vi ikke mye. Dagene somlet seg avsted i raserfart, med diverse cafè besøk, og skikkelig "manjana" tempo.
Søndag kveld kom Susanne susende på sin lille intensive Italiatur, og ble hos oss til tirsdag morgen. Tirsdag tilbrakte vi i Lidoen (badeområdet) uten å bli nevneverdig brent denne gangen.
Onsdag startet returen, og kjøreturen gikk via Lugano og inn på motorveien derfra. Selv om det var mye trailere på veien, gikk det heldigvis bra. Vi kom i litt kø, men de verste gikk motsatt vei, hvor vi to ganger så ulykker hvor de i bilen umulig kan ha overlevd.
Vi kjørte i 9 timer, og overnattet på Hotel Hildesheim, midt på den fine plassen i denne lille byen. Sondre badet i bassenget deres før vi gikk ut på piazzaen og fikk oss en liten kvelds. Torsdag var avreisen fra Hildesheim kl. 0800, vi holdt oss på motorveien og la ruten om Puttgarden og fergen over til Danmark som tar 40 minutter. Turen videre gikk til København hvor vi tok inn på Hotel Gentofte, som ligger litt utenfor bykjernen.
Etter å ha installert oss, tok vi toget til Køben og fikk med oss noen timer med tusling i gatene, og et etterlengtet besøk i bufèen til RizRaz.
Desserten ble inntatt i råmatrestauranten "Raw42", som jeg har besøkt før, og som vi også besøkte i London  i mai.
Vi var tre lyserøde, lett kokte julegriser som gikk å la oss denne kvelden, etter å ha lagt i boblebadet som fulgte med rommet.
Masse fine bilder fra Sandslottfestivalen som vi besøkte i Nyhavn i dag kommer, når vi kommer hjem.
I morgen er det klar - ferdig  - gå! hjem til Norge. Turen går gjennom Sverige, og jeg sverger, begynner det å regne så bråstopper vi og kjører ikke videre!

6 kommentarer:

  1. Kjør safe videre Tine! Mye rart på vegen for tiden - og det er meldt sol i deres farvann - så bare ta dere goood tid :-) Klem fra Marianne

    SvarSlett
  2. Auda, krasje i 160 km i timen er ikke lurt. Vi har heldigvis ikke sett en eneste ulykke på vår tur. Det er en imponerende fart enkelte holder, de virkelig raser forbi snegler som oss, som stort sett holder oss i 100 - 110..

    Sommeren i Bergen kommer med august, det er jeg så å si nesten helt sikker på.

    SvarSlett
  3. Ser at dere har hatt det fantastisk. Bare så synd at det blir lenge til vi kan snakkes her hjemme, for nå har det begynt å regne...

    Fortsatt god tur hjemover, håper dere ombestemmer dere og kjører helt hjem, selv om det regner :-).

    Klem fra
    Hildegunn

    SvarSlett
  4. Hei på dere.

    For et vakkert par :-).
    Og jeg som trodde din PC var kubbet....
    Velkommen hjem igjen alle tre.

    Klem fra m + p

    SvarSlett
  5. Det var nok bare jeg som kubbet, men fy søren så fort tiden går når en er koblet til laderen:)
    Vi kjørte fra en strålende Køben, og det skyet over da vi nærmet oss Gaustatoppen.
    Heldigvis måtte vi frem med solbrillene på siste strekningen mot Bergen :)

    SvarSlett
  6. Ja deilig med varme! Vi hadde 25 grader hver dag i en uke i Sverige. DEILIG! (Her hjemme på sørlandet har det visst vært sol men kaldt).

    SvarSlett