torsdag 26. april 2012

Konsert med Bergen Mannskor i Håkonshallen i kveld

Bergen Mannskor i andre omgivelser (i mangel av medbrakt kamera)
Arenaen for kveldens konsert med Bergen Mannskor var ærverdige Håkonshallen.
Etter å ha lest Jan Ove Ekebergs "I sverdets tid" hvor handlingen dreier seg om kong Håkon og Håkonshallen har en sentral plass i historien, var det kjempekjekt å være på konsert her.
Jeg har hørt Bergen Mannskor før, og de sviktet ikke i kveld heller. Programmet var oppdelt i fire med, musikalske innslag som markerte overgangene. Blant alle disse distingverte herremenn utgjør korets dirigent et friskt, feminint pust. Ikke bare kan hun dirigere, Belinda Lerøy har en vakker sopran som hun vet å bruke.
Jeg er normalt lett rørt, men på tross av at sangen var vakker klarte jeg meg uten tårer helt til Belinda Lerøy gav oss "Gabriellas sång". Da ble det litt vått i øyekroken gitt.
Jeg ønsker Bergen Mannskor lykke til med USA turneen, og gleder meg til gjenhør 28 oktober når de skal ha konsert på Kulturfest Åsane.
Til deg som ikke har fått smaken på korsang, prøv! Vi fikk en Elton John låt i dag, og da fikk jeg umåtelig lyst å dra frem hårbørsten og synge av full hals. Nei, jeg lover, jeg skal holde meg blant publikum. Hårbørstemikrofonen får jeg spare til dusjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar