søndag 19. februar 2012

Andre måneden i året og andre turen til Storsåta

Varden på Storsåta med Veten i bakgrunnen og nye IKEA helt tydelig i dalen
Det er masse fin utsikt fra Storsåta, men i dag var himmelen mest fasinerende
Med dette nyttårsforsettet ligger jeg helt i rute. 12 turer til Storsåta på 12 måneder skulle jo være en smal sak for en spreking som meg.
I dag forsvant Frode og Sondre til Myrkdalen så da var det opp til meg selv å motivere til fjelltur. Det er veldig fristende å bli hjemme når en har huset for seg selv, og snøbygene stryker rundt hushjørnene.
Der kom et glimt av sol, i akkurat rette øyeblikk, og jeg bestemte meg for å prøve broddene. Himmelen var et sammensurium av farger, alt fra nesten svart til hvitt, og alle nyanser av grått ispedd flekker av knall blå himmel. Vinden lekte seg også, med perioder med helt vindstille avbrutt av vind fra alle kanter som bar med seg den lette snøen som kom i bygene.
Broddene var til god hjelp på turen opp som fremdeles tar 55 minutter. Det er alltid verst ned igjen, og siden en snøbyge dekket til alle synlige tegn på is, ble det mye "hei hvor det går" på returen, men heldigvis ingen knall og fall.
Har du vært på søndagstur i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar