lørdag 3. september 2011

Jeg lar meg friste av andre bloggere

Deilig rawfood med mye næring og eksotisk smak av karri
Hvorfor finne opp hjulet igjen og igjen, når vi kan teste ut hva andre eminente kokker tryller fram på sitt kjøkken? I dag har jeg laget Supermatforbarn`s dessert med chiafrø og Silje`s karrigryte. I desserten fulgte jeg oppskriften slavisk, men i karrigryten ble diverse justeringer gjort i henhold til innholdet i kjøleskapet. Til dere som tror det tar lang tid å lage rawfood av denne typen, dette tok meg ca. 20 minutter, og vi har en deilig rå kvelds med maksimalt med næringsstoffer og minimalt med karbohydrater.
Min versjon av Siljes karrigryte ble seende slik ut:
2 dl macadamianøtter bløtlagt i 5 timer
1 dl vann
salt, pepper, gurkemeie, sitronsaft og karri
Kjør dette sammen i foodprosessoren til en fin røre.
Ha oppi:
Gulrot, agurk, sellerirot og 1 rødløk kuttet i små biter.
Jeg lot alt stå på kjøkkendisken og rørte stadig i det, sånn at røren mørnet grønnsakene litt.
Som tilbehør laget jeg "ris":
Blomkål og sellerirot kuttes i biter
Salt og pepper og Bjest
Serveres med masserte brokkoli og dine favoritt oliven
Måtte bare ta med bildet av den deilige sunne desserten, les oppskriften hos Supermatforbarn
En god og mett kommentar helt til sist: Silje`s karri var kjempegod, og det var også sjokoladechiapuddingen med blåbæris, som Supermatforbarn ga oss oppskriften på.

3 kommentarer: