fredag 30. september 2011

En oval hjemme alene helg, blir til en ekte rawfood helg

Gutta boys sto opp kl. 04:00 i morges og forsvant til Manchester for fire dager. Da ser jeg mitt snitt til å gjøre et helhjertet forsøk på å gjennomføre drømmekostholdet mitt. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det men, "VegetarRawLavkarbo" kanskje? Lavkarbo er isi-pisi hvis en spiser smør, fløte, egg og kjøtt, men en reduserer mulighetene kraftig når en ikke spiser kjøtt, og i tillegg ønsker å spise rå mat, da detter også melkeproduktene ut.
Jeg spiser alltid vegetarisk, og i ketoseperioder veldig lavkarbo (ca. 20 karber pr. dag), så det å skulle spise rått har kommet litt i bakgrunnen. Jeg har forberedt meg til helgen, ved å notere meg alle oppskriftene fra "Rawfood på Norsk" og "Salig blanding" som passer til menyen min.
Jeg har spiret mungbønner, lagt nøtter i bløt og vært på Olivenmat og hamstret bladpersille, paranøtter, grønn paprika og diverse salater.
Innlegget vil altså bli utvidet etterhvert som jeg spiser meg gjennom helgen, og mandagen.
Siden fotoapparatet er på tur, blir det smått med dokumentasjon på rettene, men jeg linker så godt jeg kan.
Det hadde vært gøy å hørt fra dere om det er fler som setter matlaging i fokus en hel helg, og om noen skal lage noe som er "VegetarRawLavkarbo" i helgen?
Spiring av brokoli, mungbønner, alfalfa og linser. Kjempesunt! .....(og godt)
Here we go:
Fredag:
Frokost: Chiafrø, gojibær, frøblanding, 10 bringebær, en liten skvett havrefløte og hampfrø
Lunch: Salat med agurk, spirer, spinat, 3 ulike salater, valnøtter, oliven, sennepssaus
Middag: Salat med salat, spinat, spirer og peanøttsaus, + 1 tørket valnøttbrød
Kvelds: 6 paranøtter og et glass tør hvitvin (det er jo helg...)
Lørdag:
Frokost: Grønn drikk av selleri, agurk og noen grønne pulver, og så trening!
Lunch: Salat med spinat, spirer, salater og paranøttrøre fra "Raw Food på norsk"
Middag: En Cortado i by`n
Kvelds: Siljes rå dillsuppe + et tørket knekkebrød av frø
Søndag:
Frokost: Kl. 9:00 Sesamrøre med avokado og bringebær fra "Raw Food på norsk"
Lunch:  Blomkål og pastinakkris med kokossaus (ble ikke sulten før kl. 15)
Kvelds: Tabulè og tørkede falafler fahitaslefse, også fra dehydratoren
Mandag:
Frokost: Sesamrøre, som over
Lunch: Rester av risen, kokossausen, paranøttrøren og masserte brokoli
Middag: Fahitas fra tørkeren med kokossaus, avokado, spinat og spirer
Kvelds: Lavkarbokake avslutter mine fire dager på helt rawfood :)

3 kommentarer:

  1. Artig å lese litt om deg og din kost :) God helg!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en bra mathelg! Noen høydepunkter? :)

    SvarSlett
  3. Jeg laget egentlig ikke noe nytt, men høydepunktet er nok at jeg trives så godt på rawfood at jeg mer eller mindre spiser det fremdeles. Kun litt tyrkisk yoghurt i frøblandingen ødelegger, også en bit av en lavkarbokake da...
    Lunch og middag blir nok raw helt til fredag, men da reiser vi på ferie, så da forsvinner alle gode forsetter :)

    SvarSlett