søndag 31. oktober 2010

Tertneskoret er i sving igjen



Store ting skjer i Eidsvåg Kirke, og jeg er kjempeglad for å ha Solveig som "insider" som passer på at jeg får med meg de viktige tingene her i livet.
Det store navnet i kveld er Lars Martin Myhre som har skrevet stykket "Livets vann - et vann verk" som vi skal høre/se. Teksten er skrevet av ingen ringere enn Odd Børretzen, Arild Nyquist og Ingvar Hovland. Han har kjente musikere med seg, men for oss som er fan av Tertneskoret er det jo selvfølgelig hva de presterer som betyr mest. Verket handler om vann, det våteste av de fire elementene, og var skrevet til Festspillene i Vestfold. Han har ambisjoner om å skrive et verk til alle elementene, og dette er det andre i serien. Det første het "Hysj" og handlet om luft og ble urfremført i 1997 i Tønsberg. Det er Tertneskoret som arrangerer konserten, og har i tillegg med seg andre lokale lag som Tertnes Amatørkorps, og barn fra Eidsvåg Kirke. Dette markerer deres 60 års jubileum og slutten på Kulturfest Åsane 2010.
Etterpå: Dette var det mest imponerende av all kulturen jeg har vært med på i helgen. Hele oppsettningen var vidunderlig flott, og Tertneskoret brillierte i sin medvirkning. Får jeg sjansen en gang ser jeg gjerne "Vannverket" omigjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar