fredag 15. oktober 2010

En ufattelig fin høstferiedag på fjellet

Vikinghytten badet i solskinn
Jeg nøt en rolig morgen og tøffet inn til byn til lunch. Etter en cappu, tok jeg Fløybanen opp, festet musikk på ørene og labbet i vei oppover. Er ikke vant med å gå med musikk, men det er godt å ha på til en har passert turistmaset. Den grusome sammensunkne veien fra Rundemannen og et stykke videre er reparert, og selv om de holder på fremdeles, var den kjempefin å gå på. Jeg er ikke sterk tilhenger av infrastruktur, og foretrekker sti, men denne biten av turløypen har jeg sett frem til skulle bli fixet. Det var ikke mye folk ute og gikk, på tross av det fine været og at mange har ferie. Ved Vikinghytten satt der to stykker i solveggen. Da jeg spiste lunchen min her, måtte jeg kle av meg, for det var skikkelig varmt. Veien videre til Rolland var som alltid laaaaaaaaaang. Jeg blir like forbauset hver gang, over hvor mange ganger jeg må opp og ned før endelig Storsåta er besteget. Derfra er det heldigvis bare nedoverbakke hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar