onsdag 26. mai 2010

I dag starter Festspillene

BT skrøt i dag av at blomstene rundt byparken står på sitt fineste, så jeg bare måtte ta meg en tur inn til by`n og la meg begeistre. En større andel enn ellers "hadde sine peneste klær på", og med vaiende flagg og blomstrende rosa-trær så var det nesten til å få klump i halsen av.
Bård Breiviks nye kunstverk som er plassert på Festplassen var skikkelig stilig, håper det får bli stående der. I tillegg har vi fått besøk av et "protesthorn" fra Naustdal med navnet Desibel, som skal servere "bråk" til byens befolkning 4 ganger for dagen i noen dager.
Hornet ble opprinnelig laget for å protestere mot planer om gruvedrift i Naustdal i fjor. Jeg fikk med meg en "forestilling", og jeg fikk lyst å sette meg rett ned i lotus og gi meg henn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar