torsdag 18. mars 2010

Siste dag som kontordame

I slutten av januar tok jeg det store kvantespranget og sa opp jobben min. Uten å ha ny jobb på lur, syntes jeg dette var litt skummelt. Ønsket om å gjøre noe helt annet, som gjerne innbefatter å få rompen opp av stolen og frisk luft så bestemte jeg meg for å forsøke meg i barnehage. Ønsket om å jobbe i barnehage har lagt på lur lenge, men uten formell utdannelse så har jeg tenkt at lønnen blir så lav at det umulig kan gå. Nå hopper jeg i det og vi håper på det beste. "Penger er ikke alt" sies det jo, så vi får håpe det går greit. Hverdagen hjemme blir også litt annerledes. Før har jeg kommet hjem kl. 14:40 og hatt god tid til å trylle frem noe kullinarisk. De dagene jeg skal på jobb nå, må jeg ha laget middag kvelden før som bare skal gjøres ferdig. Sondre må være på SFO litt lenger, eller øve seg på å være hjemme alene en times tid.
I dag er altså min siste dag her, og jeg rydder og organiserer. Den nye damen kommer om en stund for å få litt instrukser. Det blir en stille dag siden alle kollegaene mine bortsett fra en er på farten, men jeg har fått en liten tale av sjefen og flott gave.
Gleder meg til å gå i barnehagen i morgen :)

4 kommentarer:

  1. Hei Tine.
    Gratulerer, dette vil nok gå bra :-))
    Pappa

    SvarSlett
  2. Ha en strålende første dag på jobb, Tine :-)

    SvarSlett
  3. Det høres spennende ut - og litt pes med mange små.. Men søte er de jo.

    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Strålende vil jeg ikke kalle dagen, mer spennende kanskje. Jeg har i alle fall fått sprengt åpen min horrisont, og skal aldri mer kalle 3-6 åringer søte. Jeg har blitt bannet til, spyttet på og kastet stein etter, så dagen har vært tøff. Ny barnehage og nye muligheter på mandag...

    SvarSlett