mandag 14. desember 2009

Min erfaring med Skaldeman`s sålangt


Å kutte karbohydrat for å få en sunn kropp, er ikke nytt for meg, men jeg har aldri skjønt hvor mye en egentlig må kutte. Jeg kjøpte boken til Skaldeman på onsdag, og fikk en liten aha...
Etter å ha veid meg forrige mandag og i dag, kan jeg ikke si annet enn at "det virker! " Eller kanskje jeg skal ta den litt mer vantro, "virker det virkelig?" 2,3 kilo på en uke er jo kjempe, men det er ikke det som beviser at det virker. Jeg er en godtegris, og elsker kaker og sjokolade, men suget etter søtt er søkk vekk, og det er ikke noe problem å omgås søtsaker uten å få lyst å putte noe i munnen. Også er jeg mett store deler av tiden. Skaldeman sier at du ikke skal spise måltider hvis du ikke er sulten, og jeg tenkte "ja liksom", at jeg ikke skulle være sulten til fire måltider for dagen? Men tro det eller ei, jeg har kuttet både frokost og lunch og kvelds, (ikke samme dag) fordi jeg ikke har vært spesielt sulten. Det føles også rart å ha handlet inn Tyrkisk yoghurt med 10% fett, Sæter rømme, kremfløte, brie og andre fete oster, Creme Fraiche, etc. og lager de mest fantasifulle retter fra boken hans. Hadde jeg spist mer karbohydrater enn det jeg gjør så hadde jeg gått opp 2,3 kilo på denne uken!
Det er godt og mettende, det er ikke spesielt ekstremt å la vær å spise brød, ris, poteter og frukt, det som er utfordringen er det sosiale. Folk kan bli veldig fornærmet hvis du sier nei takk til det de tilbyr. En utfordring har jeg dog, det skal jo ut igjen dette her. Jeg har alltid vært litt "treg", men nå drømmer jeg om Plumbo.
I tillegg til at frukt er fy, er han streng på grønnsaker også, men spinat, brokoli og asparges er "lov", så idag blir det bakte asparges med brie til lunch, nam-nam...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar