tirsdag 29. desember 2009

Håpet er lyseblått

Himmelen er i alle fall lyseblå, uten en sky og temperaturen har sunket til -5. I dag busser jeg rett fra jobb til by`n og går på Hovedbiblioteket. Skal se om jeg finner noe musikk, gjerne La Traviata av Verdi, for å se om jeg liker den, før jeg evt. går å hører den i London. Jeg tar turen oppom farmor en stund før jeg skal møte Susanne og vi skal gå på kino og se "Miraklet i Lourdes". Den har fått fantastisk omtale fra "alle", og BT skriver: "Som et lite mirakel kommer denne østerriksk/franske filmen rullende inn på lerretet og fyller meg på samme måten som spisesalen i åpningsscenen fylles med folk. Gradvis, og så elegant og presist at jeg blir helt frelst. Selv om jeg verken tror på Gud eller mirakler." "Dermed blir filmen noe så sjeldent som en smart, skarpskodd og svært underholdende film om religiøsitet, tilgjengelig for både troende og ateister".
Ett lite etterord: Det var en stor drittfilm, ville gitt den en 3`er! Sikkert noe jeg ikke skjønner, men sånn er livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar