fredag 16. oktober 2009

Fredags-tur på byfjellene

Klokken 13:30 lot jeg jobb være jobb og takket for meg. Jeg delegerte barnepass og middags laging til Susanne og busset til byn. Himmelen var fortsatt blå, selv om det seilte inn litt skyer med vinden. Turen gikk opp Fløyen og til Brushytten. Her var den vanlige veien til Rundemannen stengt på grunn av ras i forrige uke, så jeg fikk anledning til å ta omveien om Blåmannen. Turen gikk videre til Vikinghytten hvor jeg koste meg med et pizzasmørbrød jeg hadde kjøpt på Godt Brød. Solen var deilig i hytteveggen, men vinden kald, så før nedturen ble ekstrajakken halt opp av sekken. Turen ned til Hjortland var skikkelig blaut, så det tok like lang tid som jeg pleier å bruke opp. Frode var en engel og kom å hentet meg i Hjortland så jeg slapp å gå den lange asfaltveien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar