tirsdag 10. mars 2009

Madame Butterfly i Forum

Denne kvelden har jeg sett frem til lenge. Solveig, Hildegunn og jeg var å så Madame Butterfly. Jeg syns opera er en fin musikkform, og etter å ha sett La Boheme nylig gledet jeg meg virkelig til en smakebit til av Puccini. Jeg fikk store øyne da jeg googlet komponisten, og så at hans fulle navn er Giacomo Antonio Domenico Michele Secondo Maria Puccini. - litt av en munnfull det der. Handlingen er den klassiske hjerteskjærende beretningen om en vakker, ung geisha som ofrer sin familie, sin tro, og helt til slutt sitt liv, for den amerikanske mannen hun elsker. Som alltid i opera ender det med død og fordervelse. Det var spennende å komme i Forum igjen. Sist jeg var der satt jeg vel å knasket popkorn og så film, så det ble en helt annen setting nå. Det var riktig så vakkert og dramatisk som jeg forventet, og tiden fløy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar