torsdag 5. mars 2009

Bytur, som jeg kaller det

Vær og føremelding fra toppen av Bergen: Fra øvre stasjon til Brushytten var det is (ikke klink) med 5 cm. fast slush oppå. Greit å gå med fjellstøvler. Klinkisen dukket frem fra Sandvikspilen og nedover mot Munkebotn, da dro jeg frem esset fra ermet, eller også kalt broddene. Første gang de var i bruk men de var genial. Jeg gikk som en prest(inne) nedover bakkene mens jeg observerte et par stykker som ikke var like elegant. Brodder er jo ikke noe en kjøper når en er i førtiårene, men jeg var heldig å bli pådyttet dem av min farmor på 89 som nekter å gå ut mer.

2 kommentarer:

  1. Si at det ser ut som om isen er borte i løpet av noen dager da. Si det!

    SvarSlett
  2. Isen er borte i løpet av noen dager! - jeg sa det. Men, spørs om vi må ha en uke med regn og 7 grader først...

    SvarSlett