lørdag 13. desember 2008

Morgenstund er tull i grunn


Kvart over seks finner jeg meg selv på kjøkkenet i farten med å bake lussekatter. Endelig lørdag, og mye på tapetet så det er bare å sette i gang. Oppskrift måtte jeg finne på internett siden jeg ikke fant i mine bøker. Sondre våknet selvfølgelig samtidig så det ble ikke noen rolig morgenstund med strikketøyet sånn som jeg hadde håpet.
200 g smør
7 dl melk
2 g safran
100 g gjær
2 dl sukker
0,25 ts salt
2 ts kardemomme
16 dl hvetemel
vispet egg til penslingrosiner til pynt
Lages som vanlige boller (bortsett fra formen) stekes på 225 grader i 10-12 min.
Frode sin jobb hadde julebord på Fløyen i kveld. Først ble de nye flotte lokalene på Bryggen besøkt, før vi banet oppover. Frode ble kåret til Årets Konsulent og for det roper vi et samstemt "Hurra". Maten var atter en gang katastrofe, men kvelden gikk fort så det må ha vært gøyt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar