torsdag 18. desember 2008

Les Miserables på DnS


Jeg har sett musicalen i London i 1987 og jeg var spent på å se hva DnS kunne få til. Det er Hildegunn som er selskapet i kveld, men før jeg kom så langt suste jeg ut til To Damer på Askøy for å spe på garnlageret litt. Garn til en genser, to sjal, og en lue ble kjøpt. Hadde en koselig prat med May, innehaveren som viser seg å komme fra Binndalen. Sondre var også kulturell i dag, for han så Nøtteknekkeren med klassen. Nytt fotoapparat er innkjøpt, og jeg fikk prøvd de små grå på å finne ut av det.
Vel, det er vanskelig å la vær å sammenligne med de mange musicalene jeg har sett i London. For dette kan ikke sammenlignes, første halvdel satt jeg å tenkte at jeg satt i en gymmsal og så på noe som ungdomsskolen hadde snekret sammen. Det tok seg opp, heldigvis. Også på nynorsk da, skrekk og gru. Helge Jordal var seg selv lik, i stedet for karakteren han skulle spille. Skal ikke den mannen gå av snart? Christine Guldbrandsen kan jo synge så hun halte i land det hele på slutten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar