søndag 5. oktober 2008

Tenerife - høstferie

Det er mye styr for noen dager i solen, men det var deilig. Vi hadde god trening fra i sommer så vi var fort inne i det spanske tempoet. Ikke har vi gjort noe spesielt heller, bortsett fra turen til Teide som var kjempefin. Vi hadde en flink guide som fortalte en hel masse på vei opp og ned, og vel fremme fikk vi oss en fin tur på jakt etter lavasteiner. Teide er 3718 meter høy så da vi kom opp til kabelbanen kjente jeg mitt lave blodtrykk såpass at jeg ikke ville videre. Etter at jeg besvimte i Chamonix har jeg hatt litt respekt for det der.
Vi har fått masse Teneriffiske spesialiteter å smake på, som fiken, mandler, mojo saus (nam nam) og en kaffe jeg ikke husker navnet på.


Været var best fra morningen av, og det skyet over utpå ettermiddagen. Hotellet var fint men Los Christianos hadde ikke fin strand så det ble et stykke å gå når vi ville til stranden. Det var helt i begynnelsen av sesongen hos dem så hotellet vårt holdt på å pusse opp et av bassengene og minigolfbanen. Det var lite gjester så det ble mest bråk og lite morro på kveldene.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar